به گزارش افکارنیوز، محمدحسن انصاریفرد در گفتگو با مهر، ضمن تائید استعفایش از مدیریت باشگاه راهآهن، ضمن بیان مطلب فوق گفت: یکشنبه شب اتفاقاتی افتاد که تصمیم به استعفا گرفتم اما برای مالکان، کادرفنی و بازیکنان تیم راهآهن آرزوی موفقیت میکنم.

اهل افشاگری و پرده دری نبوده و نیستم
وی افزود: در تیم‌هایی که بازیکن، مربی یا مدیر بودم، چه در زمانی فعالیت و چه زمانی که آنجا را ترک کردم، اسرار باشگاه را در بیرون فاش نکردم زیرا مسائل خانوادگی است که باید در خانواده باقی بماند. اهل افشاگری و پرده دری نبودم، همیشه سعی کرده‌ام صبوری کنم و نتیجه آنها را دیده‌ام و خیلی از جاها به خاطر این مسائل خدا به ما کمک کرد که فکر می‌کنم دوباری که راه‌آهن در روز آخر در لیگ باقیماند، به خاطر این مسائل بود.

از استعفایم تعبیرهای مختلفی نشود
مدیرعامل مستعفی باشگاه راه‌آهن در مورد دلیل استعفایش از مدیریت این باشگاه تاکید کرد: همانطور که نمی‌خواهم مسائل باشگاه را به بیرون منتقل کنم، نمی‌خواهم توضیح زیادی بدهم اما برای اینکه از این استعفا تعبیرهای مختلفی نشود، بصورت مختصر به اتفاقاتی که باعثاستعفایم شد، اشاره می‌کنم.

کنسل کردن سفر مربی پرتغالی پس از استعفا
وی در این خصوص اظهار داشت: بنده با هماهنگی صددرصد مالکان جدید باشگاه با یک مربی پرتغالی کارنامه‌دار وارد مذاکره شدم و با مبلغی قابل قبول با این مربی به توافق رسیدم. قرار بود این مربی برای مذاکره نهایی و عقد قرارداد شب گذشته به تهران سفر کند که پس از استعفا آن را کنسل کردم.

یک اتفاق باعثاستعفایم شد
انصاریفرد صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: با موافقت مالکان جدید باشگاه قرار شد بحثمذاکره با مربی پرتغالی را مطرح کنم که آنها با این موضوع موافق کردند و بنده در گفتگو با خبرگزاری ها و صداوسیما این بحثرا اعلام کردم. همچنین با ۳ بازیکن جدید مذاکره کردم اما یک اتفاق باعثشکل‌گیری این استعفا شد.

نظر مالکان باشگاه سرمربیگری علی دایی بود
وی در مورد این اتفاق تاکید کرد: شب گذشته مالکان باشگاه من را به دفتر خودشان دعوت کردند، بنده به آنجا رفتم و دیدم آقای علی دایی در نشست حضور دارند و نظر مالکان باشگاه سرمربیگری علی دایی بود. آن موقع احساس کردم اصول حرفه‌ای فوتبال رعایت نشده و از نظر وجدان خودم باید چه جوابی به مربی پرتغالی که ۴ روز با وی مذاکره می‌کردم، می‌دادم.

چه جوابی باید به بازیکنان جدید بدهم
مدیرعامل مستعفی باشگاه راه‌آهن با طرح این پرسش که " چه جوابی باید به پیروز قربانی، جهانگیر عسگری و فرزاد آشوبی بدهم؟ " افزود: بر اساس حضور مربی خارجی، بازیکن جذب کردم اما وقتی قرار است یک اتفاق دیگری رخ دهد، باید چه کنم. در این شرایط با عذرخواهی از مالکان جدید باشگاه استعفا کردم.

پس از سال‌ها مشقت، بهتر است نمانم
وی خاطرنشان کرد: هرچند مالکان جدید به بنده لطف داشتند و شب گذشته با حضور در دفتر باشگاه نشستی ۲ ساعته با من داشتند اما به آنها گفتم تصمیمم را گرفته و آن را رسانه‌ای کردم. بهتر است پس از سال‌ها سختی در باشگاه راه‌آهن و حفظ تیم با مشقت بسیار و در حالیکه شرایط باشگاه بهتر شده، از باشگاه جدا شوم.

هنوز استعفایم را نپذیرفته‌اند!
انصاریفرد با تاکید بر اینکه افسوس کار در رفاه و آسایش پس از سال‌ها سختی در باشگاه‌ راه‌آهن را نمی‌خورد، اضافه کرد: مسئولان اصرار زیادی برای ماندن بنده کردند اما عذرخواهی کردم که نمی‌توانم به فعالیتم در باشگاه ادامه دهم، هرچند آنها هنوز استعفایم را نپذیرفته‌اند.

مالکان جدید و بازیکنان خوب
وی با عذرخواهی از داود حقی و مجتبی زارعی که ۱۰ روز به خاطرش معطل ماندند زیرا دیشب قرار بود با باشگاه قرارداد ببندند، تصریح کرد: قصد داشتیم مارکو لوپز بازیکن فصل گذشته نفت را جذب کنیم و حتی قرار بود، مذاکره نهایی را امروز با این بازیکن انجام دهم. یکسری بازیکنان خوب دیگری هم در باقیمانده‌اند که مالکان جدید باشگاه می‌توانند آنها را جذب کنند.

راه‌آهن می‌تواند تیم خوبی در فصل جاری داشته باشد
مدیرعامل مستعفی باشگاه راه‌آهن ادامه داد: فکر می‌کنم بازیکنانی که مدنظرمان بودند، می‌توانند به مربی آینده هم کمک کنند. در این مدت تنها ۲ بازیکن از تیم جدا شده‌اند که با جذب نفرات جدید، قطعا راه‌آهن می‌تواند تیم خوبی در فصل جاری داشته باشد و در رده‌های بالاتر قرار بگیرد، ضمن اینکه نفرات خوب دیگری هم تمایل دارند به راه‌آهن بیایند، پس می‌توان تیم خوبی را بست و از دست دادن زمان زیاد به ضرر راه‌آهن نخواهد بود.

کل خاصی با مالکان و شخص دیگری ندارم
وی با تاکید مجدد بر اینکه به طور کلی ترجیح دادم به خاطر اصولی که دارم از این باشگاه جدا شوم و مشکل خاصی با مالکان جدید و شخص دیگری ندارم، اظهار داشت: تنها دو سه روز برای مشخص کردن و پرداخت بدهی‌ها به مالکان جدید کمک می‌کنم اما کاری به تیم فوتبال ندارم. از مالکان جدید هم می‌خواهم به خاطر اتفاقاتی که رخ داده دلسرد نشده و با قدرت کارشان را ادامه دهند. بنده هم مصاحبه‌ دیگری در خصوص مشکلات راه‌آهن انجام نخواهم داد.

امیدوارم همه من را حلال کنند
انصاریفرد همچنین افزود: در دو فصلی که باشگاه دولتی بود، به خاطر موانع قانونی، سالی دو میلیارد بیشتر دریافت نکردیم، یک مقدار درآمدزایی هم داشتیم اما سایر مطالبات تبدیل به بدهی‌هایی شد که در مواردی دردسرهای زیادی را برای‌مان ایجاد کرد. به خاطر اینکه باشگاه مشکلات عدیده‌ای داشت و ما بودجه کمی را دریافت می‌کردیم، کادرفنی و بازیکنان خیلی سختی کشیدند و به حق و حقوقشان نرسیده یا دیر رسیدند. البته من تمام تلاشم را انجام دادم ولی امیدوارم آنها هم من را حلال کنند.

رساندن بدهی‌ها باشگاه به صفر!
وی با اشاره به اینکه با توافق بین مالکان جدید و قدیم باشگاه، قرار است کل بدهی‌های باشگاه با تخفیف پرداخت تا صفر شود، مشروط به اینکه طلبکاران هم تخفیف بدهند، تصریح کرد: قرار است ۴۰ درصد قرارداد بازیکنان به محض عقد قرارداد پرداخت شود و این موضوع به تیمی با ثبات تبدیل می‌کند. ضمن اینکه مالکان جدید اهل کار و برنامه ریزی هستند و می‌توانند به موفقیت باشگاه کمک کنند.

از کسی دلخور نیستم
مدیرعامل مستعفی باشگاه راه‌آهن در پایان با تاکید مجدد بر اینکه از کسی دلخوری ندارد و از تمام کسانیکه در این ۵ سال در راه‌آهن با من کار کردند، از مدیران تا تیم‌های پایه، حلالیت می‌طلبد، گفت: در این سال‌ها موفقیت‌هایی برای راه‌آهن کسب شد که در ۷۵ سال گذشته بی‌نظیر بوده است که یکی از آنها حضور تیم در فینال جام حذفی است. ضمن اینکه در اینکه در این ۵ سال، ضمن تداوم در حفظ تیم در لیگ برتر، بازیکنان بزرگی را به تیم‌های مختلف ملی و تیم‌های بزرگ باشگاهی معرفی کردیم.