نتایج کامل رقابتهای لیگ آزادگان هفته دوازدهم/ خیبر خرم آباد صدرنشین شد

رقابت‌های هفته دوازدهم لیگ آزادگان امروز در حالی برگزار شد که در 2 مسابقه حساس هفته، خیبر خرم‌آباد و چادرملو اردکان توانستند به پیروزی برسند.

دوازدهمین هفته از رقابت‌های لیگ آزادگان روز گذشته فعالیت خود را آغاز کرد که در نخستین گام، مس سونگون ورزقان و نفت‌وگاز گچساران به مصاف هم رفتند و این مسابقه با تساوی 1-1 به پایان رسید. در دیگر مسابقه هفته دوازدهم که روز گذشته برگزار شد، دو تیم آریو اسلامشهر و خوشه‌طلایی ساوه به تساوی بدون گل رضایت دادند و در ادامه رقابت‌ها، امروز 6 مسابقه برگزار شد و قرار است روز جمعه بیست‌وششم آبان‌ماه پرونده رقابت‌های هفته دوازدهم بسته شود.

خیبر خرم‌آباد، فجرسپاسی شیراز، چادرملو اردکان و سایپا تهران به عنوان 4 مدعی اصلی صعود به لیگ برتر امروز در دیدارهای رودررو برابر هم قرار گرفتند؛ به‌طوری‌که خیبر خرم‌آباد میزبان فجرسپاسی شیراز بود و دو تیم چادرملو اردکان و سایپا تهران هم برابر مقابل یکدیگر قرار گرفتند تا یکی از جذاب‌ترین و البته سرنوشت‌سازترین هفته‌های لیگ آزادگان به انجام برسد. در دیگر مسابقات امروز، مس شهربابک به مصاف دریای کاسپین بابل رفت، شهر راز شیراز و داماش گیلان برابر هم صف‌آرایی کردند و همچنین نبرد تیم‌های استقلال ملاثانی - شهرداری آستارا و پارس جنوبی جم - نفت مسجدسلیمان برگزار شد.

کامبک رویایی تیمِ مهاجری در خانه

خیبر خرم‌آباد و فجرسپاسی شیراز امروز در مهم‌ترین جدال نیم‌فصل نخست لیگ آزادگان برابر هم صف‌آرایی کردند. فجری‌ها با انگیزه تثبیت صدرنشینی پا به میدان مسابقه گذاشتند و هدف خیبری‌ها صعود به رتبه نخست لیگ آزادگان بود. در نیمه نخست، گلزنی عرفان پورافراز باعث برتری یک‌گله فجری‌ها شد تا شاگردان مهدی رجب‌زاده برنده به رختکن بروند. البته که یک دقیقه بعد از گلزنی پورافراز، حمیدرضا طاهرخانی فرصت ثبت گل تساوی را برای خیبر داشت که او در ثبت گل تساوی از روی نقطه پنالتی ناکام بود و ضربه‌اش را علی غلام‌زاده مهار کرد.

دروازه‌بان فجرسپاسی شیراز بعد از درخشش در نیمه نخست، در نیمه دوم به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا بازی به تساوی کشیده شود و در ادامه، حسین شهابی کامبک شاگردان رضا مهاجری در تیم خیبر را تکمیل کرد تا در یک بازی جذاب و البته جنجالی خیبر با نتیجه 2 بر یک برنده شود. جالب آنکه به دلیل اعتراض به تصمیمات داور مسابقه، مهدی رجب‌زاده برای دقایقی شاگردانش را از زمین مسابقه بیرون کشید تا بازی حساس هفته دوازدهم لیگ آزادگان با حواشی جنجالی دنبال شود.

سایپا در اردکان مقابل سرمربی سابق زمین‌گیر شد!

چادرملو اردکان و سایپا تهران هم برگزارکننده دیگر مسابقه حساس هفته دوازدهم لیگ آزادگان بودند که سعید اخباری امیدوار بود تا در مقابل تیم سابقش (سایپا) بتواند به پیروزی برسد و در نقطه مقابل، خودروسازان در سودای کسب 3 امتیاز در بیرون از خانه بودند. در نیمه نخست، رامین آقالو با گلزنی خود توانست نارنجی‌پوشان را برنده به رختکن ببرد اما در نیمه دوم شرایط کاملاً علیه سایپایی‌ها تغییر کرد و شاگردان مهدی حسینی‌نسب کامبک خوردند.

محمد بختیاری مدافع پیش‌تاخته چادرملو توانست گل تساوی را به‌ثمر برساند و در حالی‌که بازی تا دقیقه 90 با تساوی 1-1 در جریان بود، علی یحیی‌زاده توانست گل برتری چادرملو را به‌ثمر برساند تا با گلزنی او، کامبک چادرملو تکمیل شود و آن‌ها بتوانند به 3 امتیاز ارزشمند دیدار خانگی امروز دست پیدا کنند. در آن‌سوی میدان هم خودروسازان به روند پرنوسان خود ادامه دادند و سومین شکست فصل را متحمل شدند تا فاصله‌شان از صدر جدول دور شود.

دوئل جنوبی‌ها برنده نداشت

پارس جنوبی جم و نفت مسجدسلیمان امروز برگزارکننده دوئل تیم‌های جنوبی بودند که در نیمه نخست این مسابقه، 2 گل ردوبدل شد. کنعان طاهرنژاد گل اول پارس جنوبی را به‌ثمر رساند اما در نقطه مقابل، رضا رضایی با گلزنی از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشاند تا نیمه نخست با نتیجه تساوی به پایان برسد. در نیمه دوم رضایی بار دیگر توانست از روی نقطه پنالتی گل بزند تا نفتی‌ها بتوانند در بیرون از خانه بردی 2 بر یک را به‌دست آورند. در دیگر مسابقه امروز، مس شهربابک توانست در خانه بردی قاطع و 3 گله را برابر دریای کاسپین بابل به‌دست آورد.

شهر راز شیراز در دقیقه 90 با گلزنی پیمان نامور از روی نقطه پنالتی توانست در خانه برابر داماش گیلان به پیروزی برسد. در دیگر مسابقه امروز، استقلال ملاثانی و شهرداری آستارا برابر هم صف‌آرایی کردند که این مسابقه با برتری 2گله آبی‌پوشان ملاثانی به پایان رسید تا آن‌ها بتوانند چهارمین برد خود در فصل جدید رقابت‌های لیگ آزادگان را جشن بگیرند. در آخرین مسابقه هفته دوازدهم لیگ دسته اول فوتبال ایران، خلیج فارس ماهشهر و مس کرمان روز جمعه بیست‌وششم آبان‌ماه برابر هم به میدان خواهند رفت.

نتایج هفته دوازدهم لیگ دسته اول فوتبال ایران

سه‌شنبه بیست‌وسوم آبان‌ماه

مس سونگون ورزقان 1-1 نفت‌وگاز گچساران

آریو اسلامشهر 0-0 خوشه‌طلایی ساوه

چهارشنبه بیست‌وچهارم آبان‌ماه

خیبر خرم‌آباد 2-1 فجرسپاسی شیراز

چادرملو اردکان 2-1 سایپا تهران

پارس‌ جنوبی جم 1-2 نفت مسجدسلیمان

مس شهربابک 3-0 دریای کاسپین بابل

شهر راز شیراز 1-0 داماش گیلان

استقلال ملاثانی 2-0 شهرداری آستارا

برنامه ادامه مسابقات هفته دوازدهم لیگ دسته اول فوتبال یران

جمعه بیست‌وششم آبان‌ماه

خلیج فارس ماهشهر - مس کرمان (ساعت 15:15)