قلعه‌نویی در آستانه تاریخ‌سازی؛ یک‌قدمی دراگان، در کنار مایلی‌کهن

امیر قلعه نویی دومین مقطع مربیگری خود در تیم ملی را از آغاز سال ۱۴۰۲ و تساوی برابر روسیه شروع کرد. تیم ملی پس از آن، ۹ بازی پیاپی به پیروزی رسید و با این آمار در آستانه رسیدن به رکورد تاریخ خود رسیده است. رکوردی که دراگان اسکوچیچ از خود به جای گذاشت.

 ادعای جنجالی قلعه نویی؛ سیاسی ها می خواهند من را بزنند!

دراگان اسکوچیچ در مقطع تاریخی بسیار سخت، سرمربی تیم ملی شد. این مربی برای صعود به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 محکوم به پیروزی در هر 4 بازی باقیمانده بود. دراگان شروع رویایی تر از حد تصور شد و در دیدارهای دوستانه قبل از این 4 بازی حساس برنده شد و پس از آن توانست با برتری مقابل 4 حریف پیش‌رو به مرحله بعدی انتخابی جام جهانی صعود کند. روند بردهای دراگان تا ۱۰ برد متوالی ادامه پیدا کرد تا با تساوی برابر کره‌جنوبی متوقف شد. دراگان هم رکورد بهترین شروع یک مربی در تیم ملی را شکست و هم رکورددار بیشترین برد متوالی در تاریخ تیم ملی شد. رکورد اول دراگان همچنان دست نخورده باقیمانده ولی رکورد دوم در صورتیکه تیم ملی در بازی بعدی برابر ازبکستان به پیروزی دست یابد، قلعه‌نویی به آن خواهد رسید.

قلعه‌نویی شریک رکورد مایلی‌کهن

امیر قلعه نویی در شرایطی به ۹ پیروزی متوالی دست یافت که قبل از آن، محمد مایلی کهن در اواسط دهه نود میلادی موفق به ثبت آن شده بود. این مربی ابتدا در دیدارهایی دوستانه بر کویت و قطر غلبه کرد، پس از آن در انتخابی جام ملت‌های آسیا، رفت و برگشت، عمان، ‌نپال و سریلانکا را مغلوب کرد. تیم ملی در آن سال‌ها بازی‌های دوستانه زیادی با کویت انجام می‌داد و دوباره توانست این تیم را شکست دهد. روند بردهای مایلی‌کهن با تساوی مقابل لبنان در دیداری تدارکاتی متوقف شد. امیر قلعه‌نویی که حالا به عنوان مربی توانسته رکورد تاریخی مایلی‌کهن را تکرار کند، در رکورد این مربی سهیم بود و در این ۹ برد متوالی در ۵ بازی حضور داشت که آخرین بازی‌های ملی قلعه‌نویی به‌شمار می‌آید. 

قلعه‌نویی در آستانه تاریخ‌سازی؛ یک‌قدمی دراگان، در کنار مایلی‌کهن