جام ملتهای اروپا 2024 در شب حساس| ولز یا کرواسی کدام یک صعود می کنند؟

 فرانسه، انگلیس ، ایتالیا، بلژیک، هلند و پرتغال به آلمان در جام ملت‌های 2024 ملحق شده‌اند و جمع بزرگان قاره سبز در این مسابقات کامل شده است. شب آخر مسابقات را پیش رو داریم و هنوز هم تیم‌هایی درگیر نجات از حذف یا رهایی از مرحله سخت پلی‌آف هستند. تکلیف 20 تیم حاضر در مرحله پایانی مشخص شده و با پایان بازی‌های امشب یک تیم دیگر از بین ولز و کرواسی به این جمع ملحق می‌شوند و 3 تیم دیگر  در پلی‌آف مشخص خواهند شد. مدعیان دیگری امشب برای گرفتن بلیت 2024 آلمان به میدان می‌روند که به بررسی شرایط گروه‌های درگیر در بازی‌های امشب می‌پردازیم.

گروه دوم؛ کاملا تشریفاتی

هلند با ایستادن در جایگاه دوم گروه دوم و فاصله 3 امتیازی با یونان به لطف بازی رو در رو مقابل این تیم صعود مستقیمش به جام ملت‌های اروپا 2024 را قطعی کرده است. لاله‌های نارنجی همچنین با فاصله 6 امتیازی نسبت به فرانسه صدرنشین شانسی برای سرگروهی ندارند و بازی امشب آنها در برابر جبل الطارق یک بازی کاملا تشریفاتی به شمار می‌رود. رقیب هلند در آخرین مسابقه در 7 بازی گذشته خود هیچ گلی به ثمر نرسانده و 35 گل خورده دارد. ضمن اینکه جبل الطارق از شکست 14 گله در مقابل فرانسه و با کوله‌باری از یاس به خانه هلند می‌آید. در بازی دیگر این گروه هم یونان در حالی که هیچ خطری جایگاه سومش را تهدید نمی‌کند به مصاف فرانسه صدرنشین خواهد رفت. با توجه به صعود قطعی تضمین شده هلند در مقابل جبل الطارق، این مسابقه تشریفاتی خواهد بود و تکلیف گروه دوم بازی‌های مقدماتی جام ملت‌ها تقریبا معلوم است.

گروه چهارم؛ اوج حساسیت

صعود ترکیه قطعی شده و این تیم آماده باید امشب در خانه ولز به میدان برود. میزبان از این مسابقه به دنبال هر 3 امتیاز آن است تا در صورت ناکامی کرواسی در برابر ارمنستان به صورت مستقیم راهی جام ملت‌های اروپا شود. در سوی دیگر هم کرواسی به عنوان تیم دوم گروه برای پایان بخشیدن به غائله صعود تیم‌ پایین‌تر از خودش فقط به یک پیروزی خانگی در مقابل ارمنستان احتیاج دارد. در حقیقت این گروه 2 تیم مستعد صعود کردن دارد و این موضوع حساسیت را در آخرین شب بازی‌های گروه چهارم به اوج هیجان خودش می‌رساند. کمترین تعللی از سوی کرواسی می‌تواند این تیم را با خطر پیروزی ولز در مقابل ترکیه و رفتن به پلی‌آف همراه کند. ولز یک مسابقه سخت در خانه پیش روی تیم مدعی و آماده ترکیه دارد و ارمنستان هم برای دفاع از عملکردش در مقدماتی جاه‌طلبی خودش را دنبال خواهد کرد. همه این معادلات پیچیده در پایان بازی‌های امشب به نتیجه خواهد رسید و شب آخر گروه چهارم تبدیل به شب سرنوشت صعود کنندگان شده است.

گروه نهم؛ تقلای صدرنشینی

تکلیف 2 تیم صعود کننده از این گروه به صورت مستقیم مشخص شده و رومانی به همراه سوئیس از حاضران در جام ملت‌های اروپا 2024 هستند. با این وجود در گروه نهم هنوز ماجراهایی وجود دارد و همچنان منازعاتی در جریان است. 2 تیم بالای جدولی و صعود کرده به مصاف یکدیگر می‌روند تا از بین یکدیگر تیم سرگروه را معرفی کنند. سرگروه احتمالا در سیدبندی و قرعه‌کشی دور نهایی شرایط بهتری خواهد داشت. برنده مسابقه سوئیس و رومانی صدرنشین خواهد بود و هر نتیجه‌ای به جز برد برای سوئیس به منزله ایستادن در جایگاه دوم و پشت سر رقیب امشب این تیم است. مسابقه دیگر این گروه میان تیم‌های بلاروس و کوزوو برگزار خواهد شد.

بازی تمام شد

امشب، آخرین شب دور مقدماتی رقابت‌های جام ملت‌های اروپاست و هیجان و حساسیت این بازی‌ها همین امشب موقتا به پایان می‌رسد. تیم‌های اول و دوم هر گروه به صورت مستقیم راهی دور بعدی می‌شوند و تکلیف 3 تیم باقی مانده در مرحله پلی‌آف مشخص خواهد شد. جام ملت‌های اروپا 2024 آلمان نزدیک می‌شود و صدای پای جدی‌ترین رقیب جام جهانی در میان مسابقات بین المللی رفته رفته به گوش می‌رسد. برای تابستان داغ 2024 در سرزمین ژرمن‌ها آماده باشید؛ جایی که ایتالیا برای دفاع از قهرمانی‌اش می‌آید، آلمان به عنوان میزبان می‌خواهد در خانه قهرمان شود، انگلیس در تکاپوی کسب یک جام بین‌المللی پس از سال‌هاست، رونالدو و پرتغال آخرین همکاری خود برای یک جام معتبر دیگر را شروع می‌کنند، فرانسه می‌خواهد زخم فینال جام جهانی را مداوا کند و سایر تیم‌ها با آمادگی و انگیزه بالا وارد کارزار هیجان‌انگیز و همیشه جذاب جام ملت‌های اروپا می‎‌شوند.