لیونل مسی اعتراف کرد؛ بارسلونا اولویت من بود

گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد آینده لیونل مسی در نیمه اول سال ۲۰۲۳ به وجود آمد. انتظار می‌رفت که این بازیکن ۳۶ ساله که به تازگی آرژانتین را به قهرمانی جهان رسانده بود پس از پایان قراردادش پاری‌سن‌ژرمن را ترک کند و چندین راه مختلف به پیش روی او باز شده بود. مسی در نهایت ترجیح داد به تیم MLS اینترمیامی برود و به محض ورود انقلابی در این لیگ ایجاد کرد.

اما مسی پس از انتخاب به عنوان ورزشکار سال مجله تایم گفت که رفتن به ایالات متحده اولین انتخاب او نبود: «حقیقت این است که من چندین گزینه روی میز داشتم که جالب بودند و باید آنها را تجزیه و تحلیل می‌کردم و در مورد آنها فکر می‌کردم، حتی شرایط را با خانواده‌ام می‌سنجیدم. اولویت من بازگشت به بارسلونا بود اما امکان‌پذیر نبود. سعی کردم برگردم و نشد. همچنین درست است که بعد از آن خیلی به رفتن به لیگ عربستان فکر می‌کردم، کشور را می‌شناسم و آنها رقابت بسیار قدرتمندی ایجاد کرده‌اند و می‌توانند در آینده نزدیک به لیگ مهمی تبدیل شوند. در نهایت یا عربستان سعودی را باید انتخاب می‌کردم یا MLS، و هر دو گزینه برایم بسیار جالب بودند.»

بارسلونا به شدت برای جذب مجدد مسی فشار وارد می‌کرد، اما مشکلات مالی مداوم آنها باعث شد که او تصمیم دیگری بگیرد و به اینترمیامی برود. این تصمیمی بود که در آن زمان باشگاه کاتالان را بسیار ناامید کرد، اگرچه همگی اکنون از این مساله گذر کردند.

لیونل مسی اعتراف کرد؛ بارسلونا اولویت من بود