پرسپولیس 1 استقلال 1 / VAR دربی 102 را به تساوی رساند

تیم‌های پرسپولیس و استقلال از ساعت 16:15 امروز در دربی 102 پایتخت که در چارچوب یکی از دیدارهای معوقه هفته پنجم لیگ برتر برگزار می‌شود به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

داور: موعود بنیادی‌فر

کمک‌ها: سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم

داور چهارم: بیژن حیدری

کمک داور ذخیره: محمدرضا منصوری

داور VAR: زید ثامر(عراق)

کمک داور ویدیوئی: حیدر عبدالحسن

کارت زرد: امید حامدی فر، روزبه چشمی و صالح حردانی استقلال، سعید صادقی و امید عالیشاه پرسپولیس

کارت قرمز:

گل: امید عالیشاه 78 برای پرسپولیس، کوین یامگا 7+90 (پنالتی) برای استقلال 

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، حسین کنعانی زادگان، گئورگی گولسیانی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی فر(69- وحدت هنانوف)، مسعود ریگی، میلاد سرلک، سروش رفیعی (72- امید عالیشاه)، مهدی ترابی (72- محمد عمری)، سعید صادقی (84- نبیل باهویی) و شهاب زاهدی (84- فرشاد فرجی)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

ترکیب استقلال

سیدحسین حسینی، صالح حردانی، روزبه چشمی، امید حامدی‌فر، آرمین سهرابیان (84- زبیر نیک نفس)، کوین یامگا، آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور (81- آرمان رمضانی)، گوستاوو بلانکو، مهرداد محمدی (81- پیمان بابایی)، ابولفضل جلالی

سرمربی: جواد نکونام


دقیقه 7+90

در شرایطی که پرسپولیس تا دقیقه 6+90 یک بر صفر از حریف جلو بود، با گل شدن پنالتی یامگا در این لحظه بازی یک بر یک مساوی شد تا با این نتیجه شاگردان جواد نکونام 25 امتیازی شده و با یک بازی بیشتر نسبت به سپاهان بار دیگر صدرنشین شوند.

همچنین شاگردان یحیی گل محمدی نیز با 21 امتیاز از 11 دیدار به رتبه سوم صعود کردند.


دقیقه 3+90

این بار روی زمین افتادن آرش رضاوند در مقابل علی نعمتی باردیگر سبب اعتراض استقلالی‌ها و درخواست آنها برای استفاده از VAR شد که بنیادی‌فر پس از بررسی این صحنه به سود آبی‌پوشان اعلام پنالتی کرد.


دقیقه 87

داور پس از اعتراض‌های مداوم بازیکنان استقلال و مشورت با داور و کمک داور ویدیویی به سمت مانیتور رفت تا این صحنه را بررسی کند.

بنیادی‌فر پس از بررسی  این صحنه اعلام کرد خطایی رخ نداده است.


دقیقه 83

در شرایطی که علی نعمتی دست پیمان بابایی را در اختیار گرفته بود، مهاجم استقلال درون محوطه جریمه روی زمین افتاد اما بنیادی‌فر دستور به ادامه بازی داد.


دقیقه 80

امید عالیشاه بار دیگر پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد اما این بار شوت روی پای بسیار خطرناک او از کنار تیر عمودی سمت راست دروازه استقلال بیرون رفت.


دقیقه 78

پاس رو به عقب عجیب سهرابیان سبب شد سید حسین حسینی مجبور شود توپ را با سر دفع کند و در ادامه ضربه سر چشمی توپ را پشت محوطه جریمه پرسپولیس به امید عالیشاه رساند و کاپیتان سرخ‌پوشان با یک ضربه دقیق پای راست گل اول تیمش را به ثمر رساند.


دقیقه 75

روی یکی از معدود فرصت‌های خوب این بازی که برای پرسپولیس رقم خورد، امید عالیشاه با یک پاس رو به عقب اشتباه توپ را به حریف سپرد.


دقیقه 65

شوت از راه دور امید حامدی‌فر با اختلاف زیاد از بالای دروازه پرسپولیس گذشت.


دقیقه 59

ارسال کرنر مهدی‌پور از سمت راست با ضربه سر بلانکو همراه شد اما بیرانوند این توپ را در آغوش گرفت.


دقیقه 56

محمدی این بار نتوانست روی ارسال خطرناک آرش رضاوند تاثیر بگذارد تا توپ در دستان دروازه‌بان پرسپولیس قرار بگیرد.


دقیقه 47

پاس در عرض کوین یامگا از گوشه زمین پرسپولیس درون محوطه جریمه به مهرداد محمدی رسید اما ضربه وی پس از چرخش از کنار دروازه بیرانوند عبور کرد.

آغاز نیمه دوم


دقیقه 2+45

در شرایطی که بیرانوند قصد داشت ضربه سر آرام یامگا را مهار کند، برخورد او با گولسیانی سبب شد توپ از دست وی رها شود اما کنعانی‌زادگان این توپ را برگشت داد. در ادامه بیرانتوند با خروج از دروازه با دست مخالف خود ارسال یامگا را به کرنر فرستاد.


دقیقه 1+45

شهاب زاهدی با یک ضربه سر آرام پرتاب اوت بلند علی نعمتی را در اختیار حسینی قرار داد.


دقیقه 41

تلاش کنعانی‌زادگان و بلانکو برای دفع توپ منجر به زمین خوردن هر 2 بازیکن شد که در این مورد نیز داور بدون استفاده از VAR، بازی را دنبال کرد.


دقیقه 37

دفع توپ مهدی ترابی به دست خودش برخورد کرد اما بنیادی‌فر بدون اینکه این صحنه را از طریق VAR بررسی کند، دستور به ادامه بازی داد.


دقیقه 27

حسینی با خروج به موقع از دروازه ارسال خطرناک اسماعیلی‌فر را با مشت دفع کرد.


دقیقه 20

شوت بی‌دقت سروش رفیعی با اختلاف زیاد از بالای دروازه استقلال بیرون رفت.


دقیقه 16

شهاب زاهدی موفق شد توپ را وارد دروازه استقلال کند اما پیش از آن علیرضا ایلدروم با بلند بردن پرچم خود خطای مهاجم پرسپولیس را اعلام کرده بود


دقیقه 11

موعود بنیادی‌فر برای بررسی صحنه برخورد آرمین سهرابیان با شهاب زاهدی به سمت VAR رفت که پس از این اقدام تشخیص داد مدافع استقلال پیش از برخورد با مهاجم پرسپولیس سُر خورده بود.


دقیقه 8

ارسال مهدی ترابی از سمت راست با ضربه سر نعمتی همراه شد که سید حسین حسینی با یک واکنش خوب این توپ را دفع کرد. در ریباند خود نعمتی به موقعیت رسید اما سهرابیان و حسینی با همکاری هم این توپ را به کرنر فرستادند.


دقیقه 4

ارسال ضربه ایستگاهی مهدی‌پور از سمت راست با سابیدن توپ توسط سهرابیان موقعیتی خطرناک روی دروازه بیرانوند ایجاد کرد اما کمک داور اول بازی این صحنه را آفساید اعلام کرد.


دقیقه 3

درگیری آرمین سهرابیان با علی نعمتی سبب شد بنیادی‌فر برای لحظاتی بازی را به وقفه اندازد.