اظهارنظر عجیب مایکی کهن درباره خطیر و درویش

فوتبال ایران در یکی از پرحاشیه ترین مقاطع خود قرار دارد و روزی نیست که شاهد یک جنگ و جدل رسانه ای میان باشگاهها و شکایتی جدید نباشیم. از نظر خیلی ها منجمله محمد مایلی کهن سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران، این فضا محصول سومدیریت در راس فوتبال ایران است. با این چهره گفت و گویی را انجام داده ایم.

مایلی کهن در ابتدا گفت: فکر می کنم ما برعکس دنیای فوتبال رفتار می کنیم. در خارج ممکن است دو تیم در زمین با هم درگیری داشته باشند اما سریعا تمام می شود و وقتی داور سوت می زند همه با هم دست می دهند و ... به ندرت در دنیا می بینید درگیری ها بعد از بازی ادامه پیدا کند. الان تا دل تان بخواهد تلویزیون فوتبال خارجی پخش می کند؛ چرا از آنها یاد نمی گیریم. از من مربی تا تماشاگر باید از این بازی ها درس بگیریم اما اینگونه نیست و هر روز بدتر از روز قبل هستیم.

وی درباره دربی اخیر گفت: به نظرم یکی از بی کیفیت ترین بازی های دو تیم بود اما یک حسن داشت. در این مسابقه میزان درگیری های داخل زمین کم بود. یعنی بازیکنان با هم درگیر نبودند درست برعکس بیرون زمین. بیرون زمین شلوغ بازی بود. عده ای می خواستند تیم داوری را تحت فشار قرار دهند و برای این کار شلوغ بازی در می آوردند.

وی درباره داوری دربی گفت: ما بعد از سالها مقداری به قوانین داوری آشنا هستیم. وقتی صحبت های کارشناسان داوری را شنیدم اغلب شان از داور تعریف کردند. بازی سختی بود برای قضاوت. خب وقتی کارشناسان تائید می کنند حتما داوری بد نبوده است.

مایلی کهن درباره حواشی پس از مسابقه گفت: اینها داستان های بعد از بازی است. همیشه باید داستان داشته باشیم. زیاد به این شکایت ها توجه نکنید؛ تا به حال این شکایت ها به جایی رسیده است؟ وقتی بزرگترها بزرگتری نمی کنند همین می شود. باز هم تاکید می کنم که در این دربی بازیکنان داخل زمین رفتارشان بهتر از بزرگترهای بیرون زمین بود.

وی درباره رفتارهای دو سرمربی گفت: در مجموع رفتارهای آقای گل محمدی آرام تر است نسبت به نکونام. آقای نکونام هم جوان است و حرارت و شور جوانی دارد. منتهی جوان کاملی است که چند سال سرمربیگری کرده است. در دربی هم نسبت به گل محمدی اعتراضات بیشتری داشت. 

مایلی کهن درباره رفتارهای مدیران دو باشگاه گفت: اشکال فوتبال ما این است که تیم داریم و باشگاه نداریم. این مدیران خودشان کارمند باشگاه هستند. مالک که نیستند. مگر مجمعی این آقایان را انتخاب کرده است؟ منصوب شده وزارت ورزش هستند. اگر کارمند نبودند نوع رفتارهایشان فرق می کرد و دارای وزن مدیریتی بودند. روسای رئال مادرید و بارسلونا چگونه انتخاب می شوند؟ سهام داران دو باشگاه رای می دهند و رئیس خود را انتخاب می کنند اما اینجا شرایط فرق دارد. 

اظهارنظر عجیب مایکی کهن درباره خطیر و درویش