معتمد سرمربی سابق تیم ملی، عصای دست قلعه‌نویی

تیم ملی فوتبال در آخرین بازی خود قبل از اعزام به جام ملت‌های آسیا در جزیره کیش برابر تیم ملی بورکینافاسو به برتری ۲-۱ رسید. قبل از شروع جام ملت‌ها، ایران تنها یک بازی دوستانه دیگر برابر اندونزی خواهد داشت. در این مسابقه قلعه‌نویی بیشتر نفراتش را محک زد، مهدی طارمی گل زد و البته که گل برتری این مسابقه را بازیکنی به ثمر رساند که سرمربی تیم ملی به خاطر دعوت از او زیر شدیدترین فشارها قرار داشت!

این مسابقه دوازدهمین حضور امیر قلعه نویی در دوره دوم روی نیمکت تیم ملی بود. با این نتیجه امیر تعداد پیروزی‌هایش را دورقمی کرد، تا قبل از این بازی تیم ملی ایران به رهبری امیر قلعه‌نویی ۱۱ بازی برگزار کرده بود که اولی و آخری آن مساوی شده بود! ژنرال کارش را با تساوی ۱-۱ برابر روسیه آغاز و با تساوی ۲-۲ برابر ازبکستان به پایان رسانده بود. در این حد فاصل ایران ۹ پیروزی به دست آورد و برای رسیدن به عدد ۱۰ تا جزیره کیش صبر کرد. حالا هنوز تیم ملی با قلعه‌نویی بی‌شکست است؛ ۱۲ بازی و ۱۰ برد رکورد خوبی برای ترک ایران به سمت جام ملت‌هاست و امیدواریم قبل از آغاز این تورنمنت مهم ایران به یازدهمین پیروزی هم برسد و این نوار موفقیت در جام ملت‌ها ادامه داشته باشد.

معتمد سرمربی سابق تیم ملی، عصای دست قلعه‌نویی

اما به جز امیر، امید ابراهیمی هم در این مسابقه به اولین گل ملی عمرش رسید. گلی که ایران با آن پیروز مسابقه شد. ابراهیمی تا قبل از جام جهانی قبل سابقه بستن بازوبند کاپیتانی را هم بر بازو داشت. کیروش آن‌قدر به او اعتقاد داشت که بعد از مصدومیت او برابر نیکاراگوا (ابراهیمی در آن مسابقه که چند روز قبل از جام جهانی قطر برگزار شد دقیقه ۶۳ به میدان آمد و دقیقه ۶۸ با پارگی رباط جایش را به شجاع خلیل‌زاده داد) لیست تیم ملی را با ۲۵ نفر به فیفا فرستاد تا جای خالی نفر بیست‌وششم برای ابراهیمی بماند.

بعد از بازگشت دوباره این هافبک سابق استقلال که فوتبال و درخششش را مدیون قلعه‌نویی است و خود امیر به این بازیکن در سپاهان میدان داد، قلعه‌نویی او را دوباره به تیم ملی دعوت کرد و بازی‌ شماره ۵۵ ملی هم برای امید ابراهیمی ثبت شد. انتخاب او برای لیست مسافران جام ملت‌ها منتقدان زیادی داشت اما ابراهیمی در پنجاه‌وششمین بازی ملی اولین گلش را هم زد. در تیم ملی ما که خیلی از مدافعان پیش از این گل زده بودند، هافبکی با این سابقه ملی کمتر وجود داشت که هنوز پایش به گل‌زنی باز نشده باشد!

حالا امید ابراهیمی هم گل ملی دارد و در بهترین شرایط روحی به جام ملت‌ها می‌رود.