علت درگذشت فرانس بکن باوئر چه بود؟

علت درگذشت فرانس بکن باوئر را در ادامه بخوانید. فرانتس بکن باوئر اسطوره فوتبال آلمان و بایرن‌مونیخ امروز در سن ۷۸ سالگی دار فانی را وداع گفت تا فوتبال ژرمن‌ها یکی از بزرگ‌ترین اسطوره‌هایش را از دست بدهد.

علت فوت و درگذشت فرانتس بکن باوئر چه بود؟

بکن‌باوئر که سال‌های اخیر درگیر جراحی قلب و لگن بود، نامش را در تاریخ فوتبال با قهرمانی در جام‌جهانی ۱۹۷۴ به عنوان کاپیتان و جام‌جهانی ۱۹۹۰ به‌عنوان سرمربی جاودانه کرد. «قیصر» در ۱۰۳ بازی با پیراهن آلمان ۱۴ گل به ثمر رساند.

او که در نیویورک کاسموس و هامبورگ هم توپ زده بود، ۷۵۴ مرتبه در فوتبال حرفه‌ای به میدان رفت که ۵۸۴ مرتبه آن با پیراهن است. او ۵ مرتبه قهرمانی در بوندس‌لیگای آلمان، ۴ مرتبه قهرمانی در جام‌حذفی آلمان، ۳ مرتبه قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا، یک مرتبه قهرمانی در جام‌درجام اروپا و یک مرتبه قهرمانی در جام بین‌قاره‌ای را همراه بایرن جشن گرفت. ۳ مرتبه هم همراه نیویورک کاسموس قهرمان لیگ فوتبال آمریکای شمالی شد. حسن‌ختام افتخارات بکن‌باوئر به‌عنوان بازیکن قهرمانی همراه هامبورگ در بوندس‌لیگا بود.

بکن‌باوئر در مربیگری هم موفق بود و در دوران کوتاهی که کار کرد، آلمان‌غربی را به قهرمانی جام‌جهانی ۱۹۹۰ رساند و همراه مارسی قهرمان لیگ ۱ فرانسه شد. همچنین به‌عنوان سرمربی بایرن‌مونیخ یک قهرمانی بوندس‌لیگای آلمان و یک قهرمانی در جام یوفا را به افتخاراتش افزود.

علت درگذشت فرانس بکن باوئر چه بود؟