تیکه جدید رونالدو به مسی؛ جوایز توپ‌ طلا و The Best دیگر اعتبار ندارند!

«بردن کفش طلا بهتر از توپ طلاست». کریستیانو رونالدو این جمله را پس از کسب کفش طلا در سال ۲۰۱۵ و با برنده شدن توپ طلای دیگر توسط لیونل مسی بیان کرده بود. سال‌ها از آن روز گذشته و فوق‌ستاره پرتغالی بار دیگر بردهای اخیر لیونل مسی در جوایز معتبر فردی را کم اهمیت جلوه داد. این دو نفر بیش از ۱۵ سال است که برای کسب افتخارات برتر در بالاترین سطوح با یکدیگر رقابت می‌کنند. آنها مجموعاً ۱۳ توپ طلا دارند و تنها کریم بنزما و لوکا مودریچ از سال ۲۰۰۸ این زنجیر را قطع کردند. مسی پس از قهرمانی در جام جهانی هشتمین توپ طلای خود را در ۳۰ اکتبر سال گذشته به دست آورد و سه پله از رقیبش فاصله گرفت.

رونالدو در مصاحبه با رکورد گفت: «جایزه توپ طلا و جایزه بهترین‌ها اعتبار خود را از دست داده‌اند.» او سپس از موفقیت خود در جوایز گلوب ساکر دفاع کرد و افزود: «من مراسم بهترین‌های فیفا را تماشا نکردم. منظورم این نیست که مسی لیاقتش را نداشت، یا هالند یا حتی امباپه. من دیگر به این جوایز اعتقادی ندارم. به این دلیل نیست که در گلوب ساکر برنده شدم، اما اینها حقایق هستند؛ اعداد وجود دارند و اعداد دروغ نمی‌گویند. هیچکس نمی‌تواند اینها را از من بگیرد.»

مسی سال گذشته هر دو جایزه را به دست آورد و هفته گذشته جایزه دیگری از فیفا دریافت کرد. او در هر موقعیتی ارلینگ هالند را شکست داد، با وجود اینکه ستاره منچسترسیتی سه‌گانه را به دست آورد. رونالدو تنها چند ساعت پس از کسب سه جایزه در جوایز گلوب ساکر ۲۰۲۳ این مصاحبه را انجام داد. اسطوره پرتغالی برنده جایزه مارادونا به عنوان بهترین گلزن، بهترین بازیکن خاورمیانه و بهترین بازیکن سال مورد علاقه هواداران شد. مسی در این مراسم که هالند را به عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۲۳ معرفی کرد، هیچ جایزه‌ای دریافت نکرد.

تیکه جدید رونالدو به مسی؛ جوایز توپ‌ طلا و The Best دیگر اعتبار ندارند!

 

 

سکوت مسی در مورد بهترین جوایز فیفا

اسطوره آرژانتینی اغلب پس از کسب جام‌های فردی و تیمی پستی را در حساب اینستاگرام خود به اشتراک می‌گذارد، اما شش روز پس از کسب بالاترین جایزه فیفا هنوز هیچ حرفی در این مورد نزده و مانند همیشه تشکر نکرده است. اینکه مسی در کسب جایزه بهترین بازیکن سال ۲۰۲۳ ارلینگ هالند را شکست داد با انتقادات زیادی روبرو شد.