ماجرای تکراری و عجیب در پرسپولیس با اوسمار

سرانجام بعد از جدایی یحیی گل‌محمدی ، اوسمار ویرا دستیار برزیلی وی به عنوان جاشنین او انتخاب شد و تا پایان فصل هدایت پرسپولیس را برعهده خواهد داشت. این در شرایطی است که این چندمین بار در تاریخ پرسپولیس است که یک دستیار جانشین سرمربی می‌شود که با هم موارد قبلی را مرور خواهیم کرد.

حمید درخشان، سلطان جانشینی

درخشان را به نوعی باید سلطان جانشین‌ها در پرسپولیس نامید. او در چندین نوبت دستیار مربیان داخلی و خارجی روی نیمکت این تیم بود که هر بار بعد از اخراج سرمربی به طور موقت هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت. در سال ۱۳۷۳ ولادیسلاو بگوویچ هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت اما به شکلی عجیب از هدایت سرخ‌پوشان برکنار شد و درخشان به صورت موقت هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت. در سال ۱۳۷۶ نیز بعد از کناره‌گیری استانکو، درخشان هدایت سرخ‌پوشان را عهده‌دار شد. درخشان در لیگ چهاردهم نیز هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت و بعد از کسب نتایج ضعیف، برانکو ایوانکوویچ جانشین وی شد.

افشین پیروانی و سودای مربیگری برای اولین و آخرین بار

پرسپولیس لیگ هشتم را درحالی به عنوان مدافع عنوان قهرمانی با افشین قطبی آغاز کرد که افشین پیروانی با نظر این مربی به کادرفنی سرخ‌پوشان اضافه شد. در میانه فصل به یک‌باره قطبی از جمع قرمزها جدا شد تا پیروانی به طور موقت سرمربی پرسپولیس شود. او در ۱۰ بازی هدایت سرخ‌پوشان را برعهده داشت و در نهایت نلو وینگادا جای او را روی نیمکت پرسپولیس گرفت.

ماجرای تکراری و عجیب در پرسپولیس با اوسمار

ویرا در مسیر یحیی

گل‌محمدی در لیگ دوازدهم در شرایطی که مانوئل ژوزه هدایت پرسپولیس را برعهده داشت در میانه فصل به کادرفنی این تیم اضافه شد. قرمزها با ژوزه آن طور که باید و شاید نتواسنتند نتیجه بگیرند و در نهایت این مربی کنار گذاشته شد و دقیقا در وضعیتی مشابه‌ شرایط فعلی، گل‌محمدی در نیم‌فصل دوم هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت. یحیی به عنوان سرمربی نتایج قابل قبولی با قرمزها گرفت و کار تا جایی پیش رفت که قراداد او برای فصل بعد با سرخ‌پوشان تمدید شد اما با توجه به شکست پرسپولیس در فینال جام حذفی برابر سپاهان در ورزشگاه آزادی، او از سمتش برکنار شد. یحیی پیش از آن، سرمربی صبای قم بود و به دلیل نتایج ضعیف کنار گذاشته شده بود.

حسین عبدی و آغاز دوران باشکوه پرسپولیس با برانکو

پرسپولیس در لیگ چهاردهم حمید درخشان را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود داشت و در روزهای پایانی سال از هدایت این تیم کنار گذاشته شد. باشگاه پرسپولیس بلافاصله برای نیمکت خود سراغ برانکو ایوانکوویچ سرمربی اسبق تیم ملی رفت. در بحبوحه مذاکرات باشگاه با مربی کروات، پرسپولیس در هفته پایانی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف النصر عربستان می‌رفت.

ماجرای تکراری و عجیب در پرسپولیس با اوسمار

در این بازی هدایت سرخ‌پوشان برعهده حسین عبدی مربی این تیم و دستیار درخشان بود. عبدی مقابل چشم برانکو و هواداران پرسپولیس در ورزشگاه آزادی موفق شد النصر را شکست دهد تا این تیم به عنوان صدرنشین راهی دور بعدی شود. بعد از حضور برانکو به عنوان سرمربی قرمزها، عبدی مدت کوتاهی در کادرفنی بود و به دلیل برخی حواشی از این تیم جدا شد.