پیش بینی رسول کربکندی از سرنوشت ایران در جام ملت های آسیا

رسول کُربکندی اظهار داشت: نتایجی که در برخی مسابقات جام ملت‌های آسیا می‌بینیم تعجب برانگیز بود و همین امر به حساسیت و جذابیت این دوره افزوده است.

وی اضافه کرد: باخت ژاپن برابر عراق و شکست عراق مقابل اُردن، یا پیروزی تاجیکستان برابر امارات و تساوی کره جنوبی و اُردن برخی از شگفتی های این دوره به شمار می رود اگرچه بعید است در مسابقه فردای ایران و سوریه شاهد شگفتی سازی حریف باشیم.

ملی پوش اسبق ایران ادامه داد: برخلاف حرف های سرمربی سوریه، این تیم برَغم برخورداری از بازیکنان دونده و جنگنده، در حد و اندازه ما نیست؛ لذا مانند رقابت‌های مرحله گروهی باید خود را برنده این دیدار و راه یافته به مرحله بعد بدانیم، اگرچه باید با هوشیاری بالا بازی کنیم.

کربکندی

کربکندی با بیان اینکه عیار تیم ملی هنوز مشخص نشده است، خاطرنشان کرد: به احتمال ۸۰ درصد ژاپن برنده مسابقه با بحرین در مرحله یک هشتم نهایی خواهد بود و حریف بعدی ما این کشور شرق آسیایی قدرتمند است لذا در آن دیدار حساس عیار واقعی ایران مشخص می‌شود.

وی افزود: حتی برنده آن مسابقه شانس اصلی برای قهرمانی در این جام است و نباید فراموش کنیم که امشب یکی از تیم‌های قَدَر قاره کهن یعنی عربستان یا کره جنوبی در رقابت رو در روی هم، حذف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از پُرمهره ترین تیم های ملی ایران را شاهد هستیم تصریح کرد: بر همین اساس دست سرمربی برای انواع تعویض‌ها باز است، اما آنچه در مسابقات قبلی ایران دیده شد تا حدودی ضعف در خط دفاعی بود و اصلاح آن بویژه در رقابت دور بعد با ژاپن که سرعتی و زمینی بازی می کند اهمیت بالایی دارد.

پیشکسوت و کارشناس اصفهانی فوتبال خاطرنشان کرد: ایران باید بهترین ترکیب و بازی را در مسابقه مرحله بعد خود مقابل ژاپن داشته باشد تا در نهایت راه صعود به نیمه نهایی و فینال هموار شود.