واکنش یورگن کلینزمن به بازی کره جنوبی و استرالیا در جام ملتهای آسیا

یورگن کلینزمن ، سرمربی تیم ملی فوتبال کره جنوبی این جمله را در کنفرانس مطبوعاتی‌اش، در مرکز اصلی رسانه‌ای جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در دوحه قطر و یک روز قبل از بازی دشوار مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها مقابل استرالیا به زبان آورد.

کره پس از یک نبرد سخت در مرحله یک هشتم نهایی با پیروزی مقابل عربستان به مصاف استرالیایی خواهد رفت که با خیال راحت اندونزی را شکست داده و با استراحت کافی به این مسابقه رسیده است. کلینزمن در بخش مهمی از حرف‌هایش گفت: "هیچ تضمینی وجود ندارد که بازی استرالیا در ۹۰ دقیقه به پایان برسد و آنها باید برای هر موقعیتی که پیش روی آنها قرار داشته باشد آماده شوند."

کلینزمن پیشبینی کرد: "بازی سختی خواهیم داشت. شاید بازی فردا هم مثل مسابقه عربستان یک نبرد خونی ۱۲۰ دقیقه‌ای باشد." کلینزمن همچنین گفت برایش اهمیتی ندارد که حریفش، استرالیا یک روز بیشتر استراحت کرده است. او با یک جمله طلایی که قلب خبرنگاران را تسخیر کرد گفت: "تورنمنت‌ها اینگونه هستند، برای رسیدن به هدف باید به دردهایت غلبه کنی."

او حرف‌هایش را اینطور شروع کرد: استرالیا تیم بسیار خوبی است. احترام زیادی برایشان قائل هستیم. این بازی شبیه همه بازی‌های مرحله حذفی سخت و دشوار است. بازی با عربستان سخت بود و هیجان زیادی برای بازی با استرالیا داریم. بازی‌های استرالیا را دیدیم. تیم جنگنده‌ای هستند. بازی شانس مساوی و در حقیقت پنجاه-پنجاه دارد. اما آماده مبارزه هستیم.

واکنش یورگن کلینزمن

سرمربی آلمانی در ادامه گفت: با عربستان بازی سختی داشتیم. این بازی هم شبیه همان دیدار است. برایش آماده شدیم تا به نتیجه لازم برسیم. نیمه دوم بازی با عربستان خلق موقعیت زیادی داشتیم. راستش دوست داشتیم گل بیشتری بزنیم ولی این اتفاق نیفتاد. بازی با استرالیا هم برای خلق موقعیت کار دشواری داشتیم. خیلی برایشان احترام قائل هستیم و می‌دانیم در ضدحمله خوب هستند ولی به هر حال آماده این بازی هستیم.

او در پاسخ به اینکه استرالیا یک روز بیشتر از کره جنوبی استراحت داشته است گفت: روزهایی که بین بازی وجود دارد را باید غنیمت شمرد. باید برای بازی بعدی امید داشت. باید زجر کشید. در چنین مسابقاتی مجبور هستیم سختی بکشیم تا به نتیجه لازم برسیم. بازیکنانم در تیم‌های مختلف اروپایی بازی می‌کنند و به سختی بازی در هر سه یا چهار روز آشنا هستند. اینکه استرالیا استراحت بیشتری کرده مشکلی نیست و آماده دیدار فردا هستیم.

سرمربی آلمانی تیم ملی کره جنوبی درباره خوش‌شانسی او در ضربات پنالتی از زمان بازی در کنار نفراتی همچون آندریاس کوپکه در تیم ملی آلمان تاکید کرد: ضربات پنالتی خیلی خاص است. ما برای ضربات پنالتی تمرین کردیم. باید برایش آماده باشیم. به‌هرحال برای این اتفاق در این تورنمنت باید تمرین کرد. برای بازی با استرالیا هم ممکن است در چنین شرایطی قرار بگیریم پس روی آن کار می‌کنیم.

او بار دیگر به ریکاوری تیمش اشاره کرد و گفت: بازیکنان ما تجربه زیادی دارند. شاید استراحتی بیشتر رقیب اثرگذار باشد، ولی وقتی در چنین تورنمنت‌هایی بازی می‌کنید مجبور هستید با شرایط سخت خودتان را وفق دهید. کاری که می‌کنیم همین است.

کلینزمن در مورد شرایط مهاجمان تیمش تاکید کرد: به عنوان مهاجم سابق می‌توانم بگویم مهم نیست که فرصتی را خراب می‌کنید مهم این است که منتظر فرصت بعدی باشید. مایکل جردن می‌گوید هرچه توپ بیشتری از دست بدهید می‌توانید امتیازات بیشتری بگیرید. پس مهم این است که منتظر تبدیل موقعیت بعدی به گل باشید. من هم منتظر گلزنی مهاجم خودم و دیدن لبخند روی لبش هستم.

واکنش یورگن

سرمربی تیم ملی کره جنوبی اضافه کرد: خیلی خوشحال و خوشبخت هستم که هدایت چنین تیمی را دارم. بازیکنان مستعد، خاص و بی‌نظیری دارم. می‌خواهم به آنها بگویم باید از این لحظات استفاده کنند. از بودن در قطر نهایت استفاده را کنند و تا رسیدن به بازی فینال تلاش کنند. تیم‌های خوبی مثل ایران، قطر، ژاپن در این جام هستند ولی ما هم تیم بسیار خوبی داریم و باید تلاش کنیم.