به گزارش افکارنیوز، علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال که در پایان دیدار تدارکاتی تیم فوتبال نوجوانان ایران برابر ژاپن با مهر گفتگو میکرد در خصوص این دیدار، گفت: این یک بازی تمرینی و دوستانه بود و نمیتواند ملاک اصلی کار ما باشد. هر دو تیم در این بازی هدف اصلیشان رفع نقاط ضعف و رسیدن به آمادگی کامل بود.

وی با بیان اینکه نباید به این پیروزی‌ها دلخوش کنیم، افزود: من از کادر فنی و بازیکنان نوجوان به خاطر ارائه بازی خوب تشکر می‌کنم اما آنها باید در زمان باقیمانده تلاش بیشتری از خود ارائه کنند تا با قدرت در مسابقات مرحله نهایی به میدان بروند.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد وضعیت نامناسب دو ورزشگاه اکباتان و دستگردی و اینکه در فاصله زمانی ۷۰ روز به مسابقات این مشکلات برطرف می‌شود، تاکید کرد: ما هم می‌دانیم این دو ورزشگاه ایراداتی دارد اما در تلاشیم مشکلات موجود هر چه سریع‌تر برطرف شود.

وی اضافه کرد: با مسئولان ورزشگاه دستگردی مذاکراتی را انجام داده‌ایم تا مشکلات برطرف شود و برای ورزشگاه راه آهن هم اگر مسئولان این ورزشگاه اقدامات لازم را انجام ندهند ما برای مدتی ورزشگاه را اداره می‌کنیم تا بتوانیم امکانات لازم جهت برگزاری مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا را در آن فراهم کنیم.

کفاشیان در پاسخ به این پرسش که " آیا ممکن است در صورت آماده نشدن ورزشگاه‌ها میزبانی از ایران گرفته شود؟ "، افزود: فکر نمی‌کنم این اتفاق رخ دهد. ما سخت در تلاشیم تا با کمک مسئولان مشکلات این ورزشگاه را برطرف کنیم. مسئولان برگزاری این مسابقات نیز ایراداتی گرفته بودند که رایزنی لازم برای حل آنها صورت گرفته است.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین خاطر نشان کرد: اگر یکی از این دو ورزشگاه شرایط لازم را برای میزبانی نداشت تلاش می‌کنیم با رایزنی با مسئولان AFC محل برگزاری مسابقات را تغییر دهیم و ورزشگاه دیگری برای میزبانی این مسابقات مهم معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه ۷۰ الی ۸۰ درصد بودجه برگزاری مسابقات مرحله نهایی قهرمانی مسابقات نوجوانان آسیا توسط AFC پرداخت می‌شود، ادامه داد: برای پیشرفت در فوتبال باید بتوانیم میزبانی‌های مسابقات معتبر آسیایی را بگیریم. مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا یکی از این رقابت‌هاست که ۱۶ تیم برتر قاره در آن حضور دارند و در نهایت چهار تیم برتر آن جهانی خواهند شد.

کفاشیان در پایان در خصوص برنامه‌های فدراسیون برای حضور پرشور تماشاگران در ورزشگاه‌ها، گفت: قطعا در زمان برگزاری این جام سعی می‌کنیم با تبلیغات ویژه و هماهنگی با برخی مدارس سعی کنیم در زمان بازی تیم ایران ورزشگاه‌ها پرشود تا با حمایت تماشاگران بتوانیم ضمن جهانی شدن بار دیگر موفقیت‌های گذشته را در این رده تکرار کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی کفاشیان همچنین در گفتگو با رسانه‌ها ضمن اشاره به اینکه تا به امروز قراردادهایی که در هیات‌های استانی ثبت شده است نشاندهنده تخلف باشگاه‌ها و بازیکنان در پرداخت بیش از سقف قرارداد نبوده است، گفت: ما به مواردی که شک داریم بازیکن را به سازمان لیگ دعوت می‌کنیم و از او تعهد کتبی خواهیم گرفت که علاوه بر این مبلغ افزایش مبلغ به هر نحوی وجود ندارد. ضمن اینکه برخی بازیکنان برای بازار گرمی مبالغی را اعلام کرده‌اند ولی مطمئن باشید اگر موضوعی ثابت شود با بازیکن و باشگاه به شدت برخورد خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد بحثحذف مسابقات جام حذفی هم اظهار داشت: ابتدا باید در جلساتی که روزهای پایانی هفته با مسئولان AFC داریم در این خصوص مشورت کنیم. اگر آنها با برگزار نشدن جام حذفی مخالفت کنند با کی‌روش و کادر فنی تیم ملی جلسه خواهیم گذاشت و با هماهنگی مسئولان و سازمان لیگ مسابقات را فشرده تر برگزار خواهیم کرد.

مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا از اول تا پانزدهم مهرماه سال جاری در دو ورزشگاه دستگردی و اکباتان تهران برگزار میشود که تیم ایران در گروه A به مصاف تیمهای لائوس، کویت و یمن میرود.