شوک به یورگن کلینزمن

نشست اعضای کمیته اجرایی اتحادیه فوتبال کره جنوبی بدون حضور مدیر ارشد و یورگن کلینزمن سرمربی تیم ملی فوتبال کره جنوبی، امروز (سه‌شنبه) برگزار شد و طبق اعلام روابط عمومی این اتحادیه موضوع اصلی این نشست بررسی عملکرد تیم کره در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ بوده است. همچنین جلسه ارزیابی عملکرد سرمربی آلمانی تیم ملی کره جنوبی و دستیارانش این هفته برگزار می‌شود و تصمیم نهایی درباره ادامه همکاری یا عدم همکاری، در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

طبق گزارش‌های منتشرشده در رسانه‌های کره‌ای، اکثر اعضای کمیته اجرایی اتحادیه فوتبال کره جنوبی در جلسه امروز توافق کردند که اخراج یورگن کلینزمن ۵۹ ساله ضروری‌ترین گزینه در راه آماده‌سازی تیم ملی کره برای جام جهانی ۲۰۲۶ است. گفته می‌شود اخراج کلینزمن از سمت سرمربیگری تیم ملی کره، بیش از پنج میلیون دلار هزینه روی دست اتحادیه فوتبال کره جنوبی خواهد گذاشت.

شوک به یورگن کلینزمن

کره جنوبی در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر با قبول شکست ۲ بر صفر مقابل اردن از رسیدن به فینال این رقابت‌ها بازماند و همین باعث شد تا در کشور کره انتقادات زیادی نسبت به عملکرد کلینزمن و کادر فنی‌اش مطرح شود. این مربی آلمانی روز جمعه کره را ترک کرد و نزد خانواده خود در کالیفرنیای جنوبی رفت.

یورگن کلینزمن که پیش از این سابقه مربیگری تیم ملی آلمان، بایرن مونیخ، تیم ملی آمریکا و هرتابرلین را در کارنامه‌ حرفه‌ای‌اش دارد، یک سال پیش جانشین پائولو بنتو در تیم ملی کره شد و در این مدت آمار هشت برد، هفت تساوی و سه شکست در ۱۸ بازی را با کره‌ای‌ها به ثبت رساند.

کره جنوبی در تاریخ‌های ۲ و ۷ فروردین ۱۴۰۳ در دور دوم مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در منطقه آسیا باید به مصاف تایلند (دو بازی رفت و برگشتی) برود.