پروفسور تیم جدیدش را انتخاب کرد؟

برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق تیم ملی ایران درباره اتمام کارش در عمان گفت: قرارداد من ۱۰ بهمن به پایان رسید و بر سر ادامه همکاری به توافق نرسیدیم. اکنون جذب چالش‌های جدید شده‌ام. در ۱۰ روز آینده تصمیم خواهم گرفت که چه تیمی را انتخاب کنم.

او در ارزیابی از جام ملت‌های آسیا و صعود اردن و قطر به فینال و در نهایت قهرمانی مدافع عنوان قهرمانی گفت: هیچ‌کس انتظار نداشت اردن به فینال برسد و فکر می‌کنم خیلی‌ها تصور نمی‌کردند که قطر هم به فینال برسد. تیم‌های برتر جام ملت‌های آسیا ژاپن، ایران و کره جنوبی بودند. از عربستان و استرالیا نیز انتظار زیادی می‌رفت و بنابراین هیچ‌کس انتظار چنین نتیجه‌ای را نداشت. با بیش از ۲۰ سال حضور در اینجا، می‌توانم بگویم این بزرگترین شگفتی در تاریخ جام ملت‌های آسیا بود. وقتی همه چیز در نظر گرفته شود به این نتیجه می‌رسیم که قطر به شایستگی این جام را به دست آورد. باید اشاره کنم که فوتبال آسیا در حال رشد است. همه تیم‌ها کیفیت خاصی دارند. تیم‌ها ممکن است در سطح بالایی نباشد اما با سازماندهی و آمادگی خوب می‌توانند تقریباً هر تیمی را شگفت‌زده کنند.

 پروفسور تیم جدیدش را انتخاب کرد؟

برانکو درباره عملکرد پتر شگرت در تیم ملی تاجیکستان به novilist گفت: ما از سال ۲۰۰۷ همدیگر را می‌شناسیم. پتر سال‌ها در آسیا بوده و تجربه زیادی دارد و با تاجیکستان کار بزرگی انجام داده است. تیم او در طول مسابقات بسیار خوب بود. در مرحله یک چهارم نهایی، آنها به اردن روی یک گل به خودی تصادفی باختند و آن بازی می‌توانست با برتری تاجیکستان به پایان برسد. عملکرد تاجیکستان یک شگفتی بزرگ بود.