پرسپولیسی‌ها در فکر تکرار اتفاقات فصل قبل

پرسپولیس بعد از کلی حاشیه در نهایت برای جانشینی یحیی گل‌محمدی به اوسمار دستیار سابق او رسید و در انتخابی عجیب و غیرمنتظره، این مربی برزیلی هدایت پرسپولیس را در دست گرفت.

اوسمار که در دو بازی دوستانه شکست خورده بود، در اولین بازی رسمی خود به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس هم مغلوب آلومینیوم شد تا شروعی ناامیدکننده در تیم جدیدش داشته باشد. هرچند پرسپولیس به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی‌اش امکان استفاده از خریدهای جدید خود را نداشت، ولی نمی‌شود از نمایش ضعیف شاگردان اوسمار در این بازی به راحتی گذشت. بعد از این باخت انتقادات از عملکرد بازیکنان، کادرفنی و مدیریت پرسپولیس به اوج خود رسید و خیلی‌ها مدعی شدند که این تیم با این شرایط شانسی برای تکرار قهرمانی خود در این فصل نخواهد داشت.
 
 

با این حال بازیکنان پرسپولیس نظر دیگری دارند. آن‌ها که فشار شدید انتقادات را روی خودشان حس می‌کنند، معتقدند خیلی زود به روزهای خوبشان برمی‌گردند و قهرمانی در این فصل دور از دسترس نیست. آن‌ها در جمع‌های خصوصی خود مدعی شدند که بازی‌های زیادی تا پایان فصل باقی مانده و هنوز فرصت برای جبران وجود دارد. پرسپولیسی‌ها می‌گویند که از فشار رسانه‌ها و انتقادات مطرح‌شده باخبر هستند و می‌دانند انتظارات از آن‌ها بسیار بالاست. با این حال اوضاع تیمشان آن‌قدر بد نیست که نتوانند اختلاف امتیاز به‌وجودآمده تا صدر جدول را جبران کنند.

نکته جالب توجه اینجاست که پرسپولیس در سال‌های اخیر چند بار در چنین شرایطی قرار گرفته و اکثرا موفق شده خودش را از بحرانی که در آن قرار گرفته بود خارج کند و حتی به قهرمانی برسد. نمونه آن همین فصل قبل بود؛ جایی که در پایان اسفند ماه و بعد از شکست خانگی پرسپولیس مقابل سپاهان، هیچ‌کس به قهرمانی تیم یحیی گل‌محمدی امیدی نداشت و تقریبا همه حتی خود پرسپولیسی‌ها معتقد بودند تیم آن‌ها شانسی برای قهرمانی نخواهد داشت.

پرسپولیسی‌ها در فکر تکرار اتفاقات فصل قبل

با این حال با شروع مجدد بازی‌ها در سال ۱۴۰۲ پرسپولیس متفاوتی را شاهد بودیم و این تیم موفق شد همه بازی‌های خود را تا پایان فصل با پیروزی پشت سر بگذارد و قهرمان شود. آن‌ها بعد از قهرمانی در لیگ هم به روند خوبشان ادامه دادند و با شکست رقیب سنتی در فینال جام حذفی دومین جام فصل را هم از آن خود کردند تا فصل برای آن‌ها به رویایی‌ترین شکل ممکن به پایان برسد.

حال باید دید اوسمار و تیمش می‌توانند اتفاقات سال قبل را دوباره تکرار کنند و پرسپولیس به ریل پیروزی برگردد، یا این‌که شرایط برای مدافع عنوان قهرمانی به همین شکل ادامه خواهد داشت و سرخ‌پوشان فصل را با ناکامی به پایان می‌رسانند.