هجوم سپاهان به دو جام در ایران

این موضوع مهمی است که همین حالا با نگاهی به ترکیب تیم‌های بزرگ و موفق فوتبال دنیا هم می‌توان به آن پی برد. اینکه منچسترسیتی ، اینتر و سایر تیم‌های آماده این فصل اروپا معمولا ترکیب ثابت مشخص و تعویض‌های مشخصی دارند که البته با توجه به محرومیت‌ها و مصدومیت‌هایی که ایجاد می‌شوند و راهی برای فرار از آنها نیست، گاهی ترکیب اصلی دستخوش تغییر و تحول می‌شود.

این موضوع به وضوح در فوتبال ایران نیز مشخص است و فصل گذشته نیز سپاهان با اتکا به ثباتی که از نیمه دوم فصل در ترکیب ابتدایی و تعویض‌های خود پیدا کرد، موفق به کسب 65 امتیاز و ماندن در کورس قهرمانی تا هفته پایانی شد.

هجوم سپاهان به دو جام در ایران

در این فصل سپاهان با چند تغییر کارش را آغاز کرد و با اضافه شدن نفراتی نظیر رضا اسدی، عیسی آل‌کثیر، رضا شکاری، برایان دابو و ظهور پدیده‌های نظیر محمدجواد حسین‌نژاد و آریا یوسفی، دست مورایس و دستیارانش برای انتخاب ترکیب اصلی بازتر شد.

تا هفته‌های پایانی فصل همه چیز در اردوی سپاهان خوب بود، اما حواشی پرشمار و تغییراتی که مورایس در برخی مسابقات به‌صورت خودخواسته و در برخی مسابقات دیگر به‌صورت اجباری در فهرست نفرات خود ایجاد کرد، سبب شد تا این تیم از فرم ایده‌آل خود دور شود.

سپاهان در هفته‌های ابتدایی با ترکیب پیام نیازمند، میلاد زکی‌پور، محمد دانشگر، نیلسون جونیور (هادی محمدی، سیاوش یزدانی، محمد قربانی)، رامین رضائیان، محمد کریمی، محمد قربانی، رضا اسدی، رضا شکاری، فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو در اکثر مسابقات به میدان رفت و البته گاهی نفراتی نظیر برایان دابو، محمدجواد حسین‌نژاد و آریا یوسفی این آرایش را به دلایل مختلف برهم زدند.

اما پس از مشکلاتی که سپاهان با آنها مواجه شد طبیعی بود که مورایس مجبور به ایجاد تغییراتی شود، اما به نظر می‌رسد یکی از الزامات بازگشت طلایی‌پوشان اصفهانی به روزهای اوج استفاده شناخت نفرات اصلی توسط کادر فنی باشد.

روز گذشته سپاهان در شرایطی به پیروزی دست یافت که رضا اسدی، امید نورافکن و رضا شکاری برای این تیم گلزنی کردند و به نظر می‌رسد بار دیگر مورایس با بازگشت رضا شکاری پس از عمل جراحی و خروج غیرمنتظره از ترکیب اصلی، پایان مصدومیت امید نورافکن، آماده شدن یزدانی و روی فرم آمدن برایان دابو در حال پیدا کردن ترکیب اصلی خود است و احتمالا طی سه بازی باقی مانده تا پایان فصل این اتفاق شاهد رقم خوردن این مهم در ترکیب سپاهان خواهیم بود. 

البته که در این بین نفراتی مانند عیسی عباس و علی اصغر اعرابی و برخی بازیکنان جوان و مستعد تیم رقیبانی هستند که ممکن است ترکیب اصلی تیم مورایس را با توجه به عملکردشان در تمرینات و مسابقات تحت الشعاع قرار بدهند، اما چیزی که مشخص است اینکه سپاهان برای بازگشت به روزهای اوج باید هر چه زودتر ترکیب اصلی خود را پیدا کند.