از ستاره جدید رئال چه می دارید؟+عکس

کیلیان امباپه روز سه شنبه در زمین رئال سوسیداد برای تیمش دبل کرد تا پاریسی‌ها این بازی را نهایتا با نتیجه 2-1 پیروز شوند و او نیز خود را به جمع 10 گلزن برتر تاریخ معتبرترین لیگ در جهان یک قدم نزدیکتر کند.

آیا کیلیان امباپه روزی بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد؟ 

البته این سوال هنوز به طور جدی مطرح نشده است زیرا کریستیانو رونالدو تقریبا 100 گل از ستاره پاریسی‌ها جلوتر است. یعنی او احتمالا تا پایان دوران فعالیتش باید حدود ده گل در هر فصل به ثمر برساند که کار هرکسی نیست. اما امباپه به جمع 10 گلزن برتر نزدیک است. او در کنار اوزه بیو 46 گل زده است و 2 گل تا زلاتان ابراهیموویچ و آندره شوچنکو در رده دهم فاصله دارد. 

در ضمن در آماری شگفت انگیز در سن او، تنها لیونل مسی تعداد گل بیشتری در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده بود. تا سن 25 سال و 76 روز (یا کمتر) لیونل مسی 51 گل، امباپه  46 و ارلینگ هالند 40 گل در لیگ قهرمانان اروپا زده‌اند. کریستیانو رونالدو به طور شگفت انگیزی تا آن سن تنها 21 گل در این رقابت‌ها داشت. بنابراین رکورد شکنی آنچنان هم برای او غیر ممکن نخواهد بود و البته او تا پایان دوران فعالیتش و احتمالا فراتر از آن، ارلینگ هالند را در کمین خود به عنوان رقیب خواهد داشت.

از ستاره جدید رئال چه می دارید؟+عکس

گلزنی در بازی‌های خارج از خانه

آمار دیگری که در مورد عملکرد او شگفت انگیز جلوه می‌کند، تاثیرگذاری در بازی‌های خارج از خانه است. او مجموعا 36 گل و پاس گل در ورزشگاه تیم‌های رقیب در CL به ثبت رسانده است (25 گل و 11 پاس گل). از فصل 17-2016 که او فعالیتش را در چمپیونزلیگ شروع کرد این بیشترین میزان تاثیرگزاری در بازی‌های خارج از خانه برای یک بازیکن در این رقابت‌ها بوده است.

او همچنین از همان فصل با هشت گل بهترین گلزن مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان محسوب می‌شود.