ساروی طلایی شد

رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام وهبی امره ترکیه از صبح امروز و با برگزاری مسابقات اوزان ۵۵، ۶۳، ۷۲، ۸۲، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم در شهر آنتالیا ترکیه در حال برگزاری است.

در پایان این مسابقات تیم منتخب کشتی فرنگی کشورمان به ۲ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۲ مدال برنز دست یافت.

بر این اساس پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا، رسول گرمسیری در وزن ۸۲ کیلوگرم، مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم و امین میرزازده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال نقره، عباس مهدی زاده در وزن ۸۲ کیلوگرم و فردین هدایتی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

محمدهادی شعبانی در وزن ۵۵ کیلوگرم و محمدرضا رستمی در وزن ۷۲ کیلوگرم از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر ۷ آراکی میزکوکی از ژاپن را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۳ از سد یولان مورتابک اولو از قرقیزستان گذشت و به دیدار نیمه نهایی راه یافت. دادمرز در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۱ تورال مهدی اف از آذربایجان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این وی در این دیدار گئورگی توخادزه از گرجستان را با نتیجه ۵ بر ۲ شکست داد و طلایی شد. محمدهادی شعبانی نیز که در پایین جدول قرار دارد، پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۳ مغلوب و ویتالی کابالویف از روسیه شد و با توجه به شکست حریفش در مراحل بعدی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا رستمی در دور اول با نتیجه ۵ بر ۳ مغلوب دیمیتری آداموف از روسیه شد و با توجه به راه یابی حریفش به دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت. رستمی در این گروه مقابل دیگر حریف روس با نتیجه ۷ بر ۵ مغلوب شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۸۲ کیلوگرم عباس مهدی زاده در دور اول با نتیجه ۵ بر ۳ تونجای وزیرزاده از آذربایجان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۲ بر ۳ حسن برک کیلینج از ترکیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. رسول گرمسیری در دور نخست با توجه به حاضر نشدن یونس امره باشار از ترکیه پیروز مبارزه شد. وی در دور بعد با نتیجه ۲ بر ۱ تورنیکه دزاماشویلی از گرجستان شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رفت. دو نماینده کشورمان در مرحله نیمه نهایی به مصاف هم رفتند که گرمسیری با نتیجه ۸ بر ۵ به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. مهدی زاده نیز راهی دیدار رده بندی شد. گرمیسری در این دیدار به مصاف استانیسلاو شافرنکا از بلاروس با نتیجه ۵ بر ۳ مغلوب شد و به مدال نقره رسید. عباس مهدی زاده نیز با توجه به عدم شرکت باشار ترک در دیدار فینال به مدال برنز رسید.

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۱ ایلماز دوغان از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۴ بر ۳ از سد آرتور سارگسیان از روسیه گذشت. و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۲ بر ۱ سعید بیبولاتوف از روسیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ساروی در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۶ از سد نیکولای خومنکو از روسیه گذشته و به دیدار فینال راه یافت. مهدی بالی در دور اول با نتیجه ۱۲ بر ۲ تانسل جان از ترکیه را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۱ یرولان اسکاکوف از قزاقستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. بالی در این مرحله با نتیجه ۴ بر ۱ اوزور ژوژوپبکوف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۳ متهان باشار از ترکیه را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. دو نماینده کشورمان در دیدار فینال به مصاف هم می‌روند که ساروی با نتیجه ۵ بر ۱ به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت. بالی نیز صاحب مدال نقره شد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، فردین هدایتی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۲ علی ارسلان از ترکیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی رفت. هدایتی در این مرحله با نتیجه ۴ بر ۳ مقابل متی کوسمانن از فنلاند مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. هدایتی در این دیدار با توجه به عدم شرکت منصور شادوکایف از قزاقستان، به مدال برنز دست یافت. امین میرزازاده در دور نخست با نتیجه ۵ بر ۱ و ضربه فنی ویتالی شور از روسیه را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر بوراک جاکریجا از ترکیه را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. میرزازاده در این مرحله با نتیجه ۴ بر ۱ از سد کشتی گیر روسیه گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با توجه به مصدومیت از ناحیه زانو و با تأیید پزشک مقابل کوسمانن از فنلاند به روی تشک نرفت و صاحب مدال نقره شد.

مسابقات ۴ وزن دوم و پایانی کشتی فرنگی فردا جمعه برگزار می‌شود و نمایندگان کشورمان به مصاف حریفان خود می‌روند