حمله این پرسپولیس به رکورد ی ویژه در دربی+عکس

در هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر خلیج فارس تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت ۲۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف رقیب دیرینه یعنی استقلال تهران خواهد رفت.

امید عالیشاه، کاپیتان پرسپولیس را می‌توان چهره ویژه‌ شهرآورد یکصد و سوم دانست. عالیشاه در شرایطی ۱۴ بار در شهرآورد تهران به میدان رفته که تاکنون در هیچکدام از این تقابل‌ها شکست نخورده است. پیش‌تر، این رکورد سال‌ها در اختیار احمدرضا عابدزاده بود. او که سابقه بازی برای هر دو تیم را دارد، پنج بازی برای استقلال و در هشت دربی برای پرسپولیس به میدان رفت و در مجموع ۱۳ بازی بازنده از زمین خارج نشد و حالا کاپیتان پرسپولیس رکورد بهتری نسبت به ستاره اسبق تیم ملی دارد. فرصتی نصیب عالیشاه شده است تا با تداوم روند درخشان خود در دربی‌ها این رکورد جالب توجه خود را بهبود ببخشد.

عالیشاه در این بازی حساس علاوه بر رکورد شکست‌ناپذیری، این فرصت را دارد تا به یک رکورد جالب توجه دیگر نیز در تاریخ تقابل‌های استقلال و پرسپولیس دست پیدا کند. کاپیتان سرخ‌ها در ۲ دربی اخیر، موفق شده دروازه رقیب دیرینه را باز کند. او ابتدا در فینال جام حذفی و در دقیقه ۱۱۵ از روی ضربه ایستگاهی موفق شد گل برتری و قهرمانی پرسپولیس را وارد دروازه استقلال کند و در آخرین تقابل نیز که به عنوان یار تعویضی وارد میدان شد، با ضربه‌ای تماشایی دروازه استقلال را باز کرد.

حمله این پرسپولیس به رکورد ی ویژه در دربی+عکس

او حالا با گلزنی در نبرد چهارشنبه، بعد از «صفر ایران‌پاک» که در دربی‌های هشتم، نهم و دهم و همچنین مهدی هاشمی‌نسب که در دربی‌های چهل‌وپنجم، چهل‌وششم و چهل‌وهفتم گلزنی کردند، می‌تواند تبدیل به سومین بازیکنی شود که در تاریخ شهرآورد در سه بازی متوالی گل می‌زند. نکته جالب توجه این است که تمام این بازیکنان با لباس پرسپولیس موفق به ثبت چنین رکوردی شده‌اند و هنوز هیچ بازیکنی از استقلال موفق به ثبت این رکورد نشده است.