زمان حذف داور زن دربی!

صبح روز بازی استقلال و پرسپولیس وقتی عکس‌های داوران بازی دربی پخش شد اثری از مهسا قربانی نبود.

به گزارش ایران ورزشی؛ قرار بود قربانی 34 ساله در کوبل داوری دربی 103 حضور داشته باشد اما اینطور که گفته می‌شود سه‌شنبه شب که داور تاجیکستانی به تهران رسید تا کوبل داوری را تکمیل کند در اردوی داوران دربی مهسا قربانی حضور نداشت و این داور زن شب قبل از بازی به دلیلی نامعلوم حذف شد و فدراسیون فوتبال هم ترجیح داد در این زمینه خبررسانی نکند.

از چند روز قبل بازی دربی خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران پیش از اینکه نام داور دربی را معرفی کند در جمع خبرنگاران از حضور مهسا قربانی در این بازی خبر داد. قربانی حدود یک هفته زودتر از داور وسط در جریان حضورش در این دیدار قرار گرفت و خودش را برای این بازی بزرگ آماده کرد اما درست روز بازی و در حالی که تصاویر داوران دربی منتشر شد خبری از داور زن نبود. در وهله اول تصور شد که قربانی فقط در عکس‌ها حضور ندارد اما پیگیری‌ها نشان داد که شب قبل از بازی این تصمیم گرفته شده و مهسا قربانی در اردوی داوری اصلاً حضور نداشته است.

با توجه به حذف مهسا قربانی در نهایت موعود بنیادی‌فر و همچنین سعدالله گلمرادی از تاجیکستان داوران حاضر در اتاق VAR بودند تا وحید کاظمی را در امر قضاوت بازی همراهی کنند.

زمان حذف داور زن دربی!

اینطور که گفته می‌شود گلمرادی یکی از داوران با تجربه و مدرس ای‌اف‌سی است و به دلیل تجربه‌ای که در این زمینه داشت کمیته داوران او را برای دربی 103 دعوت کرد. البته وحید کاظمی داور وسط زمین لایسنس خود را روز دوشنبه گرفت و دو روز بعد و در حالی که هیچ تجربه‌ای در زمینه کار با VAR نداشت برای بازی سرخابی‌ها انتخاب شد. اگر کمیته داوران قصد دارد همچنان روال استفاده از سیستم ویدیویی را در پیش بگیرد قطعاً داوران بین‌المللی‌اش باید مدرک حضور در اتاق VAR داشته باشند و تاکنون به غیر از موعود هیچ‌کدام این مدرک را نگرفته‌اند. این در حالی است که بنا به تصمیم تاج و اعلام رسمی رئیس فدراسیون تا آخر فصل جاری چندین و چند بازی حساس دیگر لیگ هم با سیستم ویدیویی برگزار خواهد شد.