فهرست افزایش قیمت بازیکنان لیگ برتر ایران

بیست و سومین دوره رقابت های لیگ برتر هم  مثل دوره های قبلی بازیکنان آینده‌دار و مستعدی را به فوتبال ایران معرفی کرده است.

هرچند هنوز ۱۰ هفته به پایان رقابت‌ها باقی‌مانده اما در ۲۰ هفته‌ای که از رقابت‌های لیگ برتر گذشته می‌توان گفت برخی ستاره‌ها در حد نام و تصورات قبلی ظاهر نشدند و از طرفی بعضی از ستاره‌های جوان و چهره‌هایی که کمتر انتظار می‌رفت توانستند با نمایش قابل قبول جایگاه و اعتبار بهتری را به دست بیاورند. موضوعی که ارزش این بازیکنان را در بازار نقل و انتقالات با کاهش یا افزایش همراه کرده است.

ستاره‌های جدید؛ افزایش قیمت

براساس گزارشی که وبسایت ترنسفر مارکت تا این زمان از رقابت های لیگ برتر منتشر کرده، برخی از بازیکنان با عملکرد درخشان ارزش انتقالشان به طرز قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. در صدر لیست این بازیکنان، دو جوان مستعد و ۲۰ ساله حضور دارند. سعید سحرخیزان (هوادار) و محمدجواد حسین نژاد(سپاهان) امسال تبدیل به یکی استعدادهای آینده‌دار و احتمالا از مهم‌ترین گزینه‌های نقل و انتقالاتی فصل آینده باشند.

سحرخیزان و حسین‌نژاد در حال حاضر در ترنسفرمارکت ۴۵۰هزار یورو قیمت دارند و سیصد و بیست و پنج هزاریورو ارزش آنها در این فصل افزایش داشته است. رضا اسدی بازیکن چندپسته سپاهان هم با ۳۰۰ هزاریورو افزایش اکنون با ۱.۵ میلیون یورو ارزش در ترنسفرمارکت در رده سوم این لیست قرار دارد.

فهرست افزایش قیمت بازیکنان لیگ برتر ایران

حسین گودرزی دفاع چپ ۲۲ ساله شمس آذر قزوین با سیصدهزاریورو افزایش ارزش و با قیمتی معادل ۴۰۰ هزاریورو و آریا یوسفی مدافع چپ ۲۱ ساله سپاهان با افزایش ۲۵۰هزاریورویی و با ارزش ۴۵۰ هزاریورو در رده های بعدی هستند.

درخشش خارجی‌ها

اما این افزایش ارزش در بازار نقل و انتقالات فقط مختص بازیکنان مستعد ایرانی نیست و برخی خارجی‌های حاضر در لیگ برتر هم با عملکرد خوبی که داشتند اکنون قیمت بالاتری در بازار دارند. وحدت هنانوف مدافع ۲۳ ساله و تاجیکستانی پرسپولیس با ۲۸.۶ درصد افزایش اکنون با ۴۵۰هزاریورو ارزش در صدرلیست خارجی های لیگ برتری  قرار دارد.

فهرست افزایش قیمت بازیکنان لیگ برتر ایران

ابراهیم حصار وینگر ۳۰ ساله تیم ملی سوریه و باشگاه فولاد هم با ۳۰۰ هزاریورو دومین خارجی است که ارزشش از زمان حضور در فوتبال ایران افزایش پیدا کرده است. البته او هم مانند هنانوف به واسطه درخشش در رقابت‌های جام ملت های آسیا قیمت‌شان را در بازار نقل و انتقالات بالا برده‌اند و احتمالا حفظ آنها را برای باشگاههایشان دشوارتر از قبل کند.