ترکیب احتمالی ایران با معرفی جانشین آزمون

  ایران در چهارمین بازی مرحله پیش مقدماتی جام جهانی 2026 به مصاف ترکمنستان خواهد رفت و در صورت پیروزی، صعود تیم ملی به مرحله بعدی قطعی خواهد شد.

در این بازی علاوه بر سردار آزمون که در دیدار قبلی دچار مصدومیت شد، مهدی ترابی و علیرضا جهانبخش نیز به دلیل بیماری و آسیب‌دیدگی در اختیار کادرفنی نخواهند بود و آرشا شکوری و مهدی لیموچی نیز تیم را همراهی نکرده‌اند.

در غیاب آنها سایر نفرات آماده حضور در این بازی خواهند بود اما به نظر می‌رسد که 4 تغییر نسبت به بازی رفت در دستور کار تیم ملی خواهد بود و امیر قلعه‌نویی این تغییرات را اعمال خواهد کرد.

خط دروازه: اعتماد به شماره یک

علیرضا بیرانوند اولویت اول امیر قلعه‌نویی برای قفس توری تیم ملی است و در این بازی حساس به میدان خواهد رفت تا همچون بازی رفت در این دیدار هم دروازه خود را بسته نگه داشته و کلین‌شیت کند. گلر شماره یک تیم ملی تاکنون 71 بار پیراهن تیم ایران را پوشیده و تنها پنج بازی تا رکورد مهدی رحمتی فاصله دارد.

 خط دفاع: سه تغییر عمده

حسین کنعانی احتمالا تنها بازیکنی است که جایگاه ثابت خود را در ترکیب تیم ملی حفظ خواهد کرد و به نظر می‌رسد سه تغییر دیگر در تیم وجود خواهد داشت. امین حزباوی که تا آستانه ماندن در ایران و عدم سفر به عشق آباد نیز پیش رفت، احتمال دارد نیمکت نشین شود و جای خود را به شجاع خلیل زاده بدهد. در جناحین نیز رامین وارد ترکیب خواهد شد و ابوالفضل جلالی هم در سمت چپ جانشین میلاد محمدی می‌شوند.

ترکیب احتمالی ایران با معرفی جانشین آزمون

خط میانی: جمع جور لژیونرها

در مرکز میدان احتمالا تغییرات کمتری اعمال خواهد شد. سعید عزت‌اللهی مرد مورد اعتماد تیم ملی در پست هافبک دفاعی است و جلوتر از او سامان قدوس جایگاه ثابتی در ذهن امیر قلعه‌نویی دارد. محمد محبی و علی قلی‌زاده هم در جناحین بازی خواهند کرد و بعید است جایگاه خود را به بازیکن دیگری بدهند.

خط حمله: در جست‌وجوی جانشین آزمون

مهدی طارمی امیدوار است در این بازی به روند گلزنی ملی برگردد و به رکورد 50 گل کریم باقری برسد. با این حال در غیاب سردار آزمون، گزینه اول جانشینی او و زوج سازی با طارمی، مهدی قایدی، همشهری بوشهری اوست. در صورتی که قایدی فیکس نباشد، سعید سحرخیزان و محمدرضا آزادی هم شانس بازی در این دیدار را خواهند داشت.]

ترکیب احتمالی تیم ملی:

علیرضا بیرانوند

رامین رضاییان

ابوالفضل جلالی

حسین کنعانی

شجاع خلیل‌زاده

سعید عزت‌اللهی

سامان قدوس

محمد محبی

علی قلی‌زاده

مهدی قایدی

مهدی طارمی