صعود تاریخی آتالانتا به فینال لیگ اروپا با حذف مارسی

دیدار تیم‌های آتالانتا و مارسی در چارچوب دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه در ورزشگاه آتلتی آتزوری دایتالیا با قضاوت خسوس گیل مانزانو برگزار شد که در نهایت این دیدار با برتری ۳ بر صفر آتالانتا به پایان رسید.

دیدار رفت دو تیم در ورزشگاه ولودروم با تساوی یک بر یک به پایان رسیده بود. شاگردان جان پیرو گاسپرینی خیلی زود موفق شدند در دقیقه ۳۰ گل اول را به ثمر برسانند، پاس شارل د کتلار به آدمولا لوکمن رسید و این بازیکن موفقشد از پشت محوطه جریمه با یک شوت تماشایی گل اول را برای آتالانتا وارد دروازه مارسی کند.

این پایان کار نبود، خیال دوچرخه سواران در دقیقه ۵۲ از بابت صعود به فینال راحت شد.متئو راجری روی همکاری با آدمولا لوکمن موفق شد با یک ضربه بغل پا دقیق برای دومین‌بار دروازه مارسی را باز کند. در دقیقه ۵+۹۰ ال بیلال توره موفق شد روی یک ضد حمله اختلاف را به ۳ گل افزایش داد تا برتری آتالانتا با شکوه‌تر باشد.

با این نتیجه آتالانتا موفق شد در مجموع با برتری ۳ بر یک مارسی را مغلوب کند و راهی فینال لیگ اروپا شود. این تیم باید در فینال مقابل بایرلورکوزن قرار بگیرد. آتالانتا برای اولین بار در تاریخ موفق شد به یک فینال اروپایی صعود کند.