دیوید تیلور به سیم آخر زد

دیوید تیلور که در تلاش برای کسب دومین مدال طلای المپیک بود، بعد از شکست در انتخابی کشتی آمریکا کفش‌هایش را در وسط تشک رها نکرد، اما دوران حرفه‌ای او به پایان رسیده است.

روز جمعه، قهرمان کشتی آزاد جهان و قهرمان المپیک ۲۰۲۰ رسما به عنوان سرمربی جدید تیم کشتی ایالت اوکلاهاما معرفی و جانشین جان اسمیت، دارنده دو مدال طلای المپیک، که در ۳۳ سال گذشته در ایالت اوکلاهاما مربیگری کرده بود، شد.

تیلور تنها چند هفته پس از اینکه در انتخابی کشتی آزاد ایالات متحده در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل شکست‌های پیاپی مقابل آرون بروکس، رویای بزرگ خود را از دست داد، این کار را پذیرفت. در حالی که تیلور قبلاً گفته بود بعد از پایان کشتی به آینده‌ای بالقوه در MMA فکر می‌کند، اما او در نهایت تصمیم گرفت به عنوان مربی تمام وقت در یکی از کالج‌های برتر این ورزش قدم بگذارد.

دیوید تیلور به سیم آخر زد

تیلور در کنفرانس مطبوعاتی مقدماتی خود گفت: «می دانستم سال ۲۰۲۴ برای من به عنوان یک رقیب خواهد بود. من فکر می‌کنم بعد از سال ۲۰۲۱، واقعا سخت بود که ادامه دهم. هر تصمیمی که در زندگی‌ام گرفتم به خاطر این بود که قهرمان المپیک شوم. فکر می کردم من می توانم دومین مدال طلای المپیکم را کسب کنم، اما فکر می‌کنم آتش درونی‌ام برای انجام آن کمی کمرنگ شد. هر کاری که می‌خواستم در حرفه‌ام انجام دادم و الان راحت با بازنشستگی کنار آمدم.»

حتی قبل از آخرین انتخابی المپیک، تیلور زمانی که با سرمربی مارک مونتویا در سالن بدنسازی Factory X در کلرادو کار می‌کرد، شروع به یادگیری بیشتر و بیشتر در مورد MMA کرده بود. علی‌رغم علاقه احتمالی به مبارزه، تیلور نمی‌توانست فرصت را برای تصدی تیمی مانند ایالت اوکلاهاما از دست بدهد، زیرا اسمیت پنج قهرمانی تیمی و ۳۳ قهرمان ملی انفرادی را با این تیم به دست آورده است. 

تیلور گفت: «تازه متوجه شدم که با پایان کارم، می‌خواهم در نسل بعدی بچه‌ها حضور داشته باشم. معتقدم این راهی است که می‌توانم آن را انجام دهم. سفر من به عنوان یک رقیب تمام شده است، اما سفر من به عنوان یک مربی اکنون تازه شروع شده است.»