به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، علی کفاشیان با بیان این مطلب افزود: در جلسهای که در کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شد، مقامات AFC مسئله حذف جام حذفی از تقویم رقابتهای فوتبال ایران را برعهده فدراسیون فوتبال گذاشتند. ما میتوانیم در این باره خودمان تصمیم بگیریم که رقابتها را برگزار کنیم یا نه. البته برای معرفی سهمیه هم معیار و ملاک تصمیم فدراسیون فوتبال ایران و معرفی از سوی این فدراسیون به کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهد بود.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره توافق با رسانه ملی بر سر مسئله حق پخش تلویزیونی گفت: ما می‌خواهیم حق فوتبال را بگیریم. نه چیزی بیشتر می‌خواهیم و نه چیزی کمتر. ما حتی رقم خاصی هم اعلام نکرده‌ایم و به دلیل اینکه می‌دانیم درآمد رسانه ملی از پخش مستقیم فوتبال بسیار بسیار بیشتر از چیزی است که به فوتبال می‌دهد، می‌خواهیم رقمی بگیریم که منطقی و معقولانه باشد که نه ما ضرر کنیم و نه رسانه ملی.

کفاشیان که با سایت رسمی فدراسیون فوتبال گفتگو می‌کرد، افزود: فعلا پخش مستقیم رقابت‌ها هفته اول مشخص نیست و باید در این بحثبه صورت تخصصی عمل کرد. برخی شبکه‌های استانی هم بازی‌ها را مستقیم برای استان خود پخش می‌کنند و شبکه‌های استانی هم در حال حاضر پخش سراسری دارند. در واقع این مسئله فقط برای تیم‌های خاص نیست.

وی تاکید کرد: هدف ما این است که باشگاه‌ها از بحران مالی خارج شوند، چرا که حق پخش یکی از پایه‌های اصلی درآمدزایی باشگاه‌هاست. من به شخصه امیدوارم که این موضوع حل شود و ما با رسانه ملی به تفاهم برسیم.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: مذاکرات ما شروع شده و هنوز ادامه دارد. رسانه ملی هم نامه‌ای به فدراسیون فوتبال نوشته که می‌خواهیم به آن پاسخ دهیم تا در صورت تفاهم بازی‌ها به صورت مستقیم پخش شود.

کفاشیان درباره گفتگوی اخیر میک مک درموت، مربی بدنساز تیم ملی و استعفایش و اینکه گفته شده فدراسیون نمی‌تواند غرامت جدایی او را بگیرد، گفت: گفتگوی مک درموت که در آن مسائل سیاسی عنوان شده بود از سوی خود او تکذیب شده است. ایشان استعفا داده و این استعفا مربوط به یکی دو روز پیش نیست و یک ماه است.

وی در ادامه افزود: باید در خصوص جدایی مربی بدنساز تیم ملی " کارلوس کی‌روش " اظهارنظر کند و منتظر بازگشت وی هستیم تا در این باره تصمیم گیری کنیم. ایشان هم اعلام کرده با بازگشت به تهران تصمیم گیری می‌کند.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: وقتی ماجرا استعفا باشد آن وقت غرامتی در کار نیست و حتی ممکن است جریمه هم پرداخت کند. ادعای ایشان مسائل خانوادگی بوده و اینکه چهار فرزند دارد و نمی‌تواند در ایران کار کند. باید قرارداد مک درموت بررسی شود اما ما هم از رفتن ایشان ناراحت هستیم، چرا که مربی کاربلد و توانمندی بود. در نهایت کی‌روش باید براساس قرارداد عمل کند و یک مربی دیگر جایگزین ایشان شود.

کفاشیان درباره حضور یا عدم حضور تیم ملی بزرگسالان ایران در مسابقات غرب آسیا و احتمال شرکت تیم فوتبال زیر ۲۲ سال در این رقابت‌ها گفت: کنفدراسیون غرب آسیا همیشه از فدراسیون‌ها می‌خواهد تا تیم اصلی در رقابت‌ها شرکت کند. ما هم از کادر فنی در این باره نظر می‌خواهیم و براساس نظر کی‌روش تصمیم خواهیم گرفت. به هر جهت تقویم رقابت‌های لیگ برتر در بازه زمانی رقابت‌های غرب آسیا قرار دارد و باید بررسی کنیم که چه کاری به نفع تیم ملی خواهد بود.

وی درباره مذاکرات با یک مربی اسپانیایی برای حضور در تیم ملی فوتسال گفت: مربی اسپانیایی که قرار است بیاید نمی خواهد به عنوان سرمربی کار کند و قرار است مدیر فنی باشد. صانعی همچنان سرمربی تیم ملی است و کارها را پیش می‌برد.

کفاشیان درباره تعویق تاریخ دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا و همزمانی بازی آخر رقابت‌های مقدماتی جام جهانی گفت: ما در این باره پیشنهاد داده‌ایم و این موارد باید در جلسه هیات رئیسه اجرایی به تصویب برسد.