دوگانه آلونسو با قهرمانی در جام حذفی کامل شد

بایرلورکوزن در فینال جام حذفی آلمان با نتیجه ۱-۰ کایزرسلاترن را شکست داد تا جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

 تیم‌های بایرلورکوزن و کایزرسلاترن در بازی فینال جام حذفی آلمان به مصاف هم رفتند که شاگردان ژابی آلونسو با گل دیدنی گرانیت ژاکا 1-0 برنده شدند.

لورکوزن پس از شکست در فینال لیگ اروپا پا به این دیدار می‌گذاشت و شاگردان ژابی آلونسو انگیزه زیادی داشتند تا پس از قهرمانی در بوندس‌لیگا، به دوگانه داخلی دست پیدا کنند.

توپ و میدان در در 10 ابتدایی بیشتر در اختیار لورکوزن بود اما تیم حریف خیلی زود موقعیت خطرناکی را ایجاد کرد. در دقیقه 3 هانسلیک از سمت راست محوطه جریمه با شوت پرقدرت پای چپ دروازه لورکوزن را تهدید کرد اما واکنش لوکاس هرادکی توپ را به خوبی مهار کرد.

در دقیقه 13 پاتریک شیک اولین موقعیت جدی روی دروازه کایزرسلاترن را ایجاد کرد که شوت او روی پاس الکس گریمالدو را تومیاک با شیرجه بلند دفع کرد.

فشار لورکوزن روی دروازه حریف ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 16 به گل برتری دست پیدا کردند. گرانیت ژاکا به سمت محوطه جریمه حرکت می‌کرد که توپ بلوکه شده مقابل او قرار گرفت و ضربه پرقدرت پای چپ او دور از دستان دروازه‌بان به گل تبدیل شد.

گریمالدو روی پاس ژاکا فرصت داشت تا در دقیقه 26 گل دوم را به ثمر برساند اما درحالیکه او جرمی فریمپونگ و شیک را کنار خود داشت، تومیاک به خوبی این موقعیت را مهار کرد.

لورکوزن به خوبی کنترل توپ و میدان را در دست داشت و تا اواخر نیمه اول کمتر از 25 درصد مالکیت توپ را به حریف داده بود.

دوگانه آلونسو با قهرمانی در جام حذفی کامل شد

بازی در دقایق پایانی نیمه اول به سود لورکوزن دنبال می‌شد که یک اشتباه تیم ژابی را 10 نفره کرد. اودیلون کاسونو که در دقیقه 4 کارت زرد دریافت کرده بود در دقیقه 44 دومین کارت زرد را دریافت کرد و از زمین اخراج شد.

ژابی که برتری تیمش را در خطر می‌دید در نیمه دوم استانیسیچ و عدلی را وارد بازی کرد تا از پرس سنگین کایزرسلاترن روی دروازه تیمش کم کند.

در دقیقه 48 بازی داور دستور به توقف بازی داد تا دودهای شکل گرفته در ورزشگاه به دلیل مواد آتش‌زا کاهش پیدا کرده و دید مناسب برای بازیکنان دو تیم جهت ادامه بازی، به دست بیاید.

اولین موقعیت جدی نیمه دوم توسط لورکوزن رقم خورد که در دقیقه 55 ضربه سر خطرناک استانیسیچ روی ارسال گریمالدو با فاصله کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

لورکوزن اگرچه یک بازیکن کمتر داشت اما در نیمه دوم هم جریان بازی را کنترل می‌کرد. در دقیقه 75 فلورین ویرتز پس از دریبل زدن دروازه‌بان سعی داشت توپ را به فریمپونگ پاس بدهد اما پاس اشتباه او فرصت زدن گل  دوم را از لورکوزن گرفت.

تلاش‌های کایزرسلاترن در نیمه دوم مانند 45 دقیقه نخست منجر به موقعیت خطرناک روی دروازه حریف نمی‌شد و آن‌ها نتوانستند فرصتی جدی برای تغییر نتیجه بازی ایجاد کنند.

داور چهارم به دلیل فرصت‌های تلف شده بر اثر توقف بازی 8 دقیقه وقت اضافه اعلام کرده بود که در این مدت زمان با وجود بازی پربرخورد، در نهایت لورکوزن برنده شد تا دومین جام را با هدایت آلونسو بالای سر ببرد.