باورنکردنی از لیبروی تیم ملی والیبال!

 تیم ملی والیبال اگرچه در چهارمین مسابقه خود نتوانست از پس آرژانتین بربیاید، اما حتی می‌توانست این بازی را در ست سوم به سود خود تمام کند و با امتیاز کامل از زمین بیرون بیاید، اتفاقی که گزارشگر آنتن هم به آن باور داشت و بازی هم به خوبی به سود ایران پیش می‌رفت.

کمتر کسی با دیدن نمایش ایران در ست اول و سوم تصور این را داشت که تیم پائز این مسابقه را با شکست به پایان برساند، اما با این حال شاید افت بدنی ناشی از پایان فصل والیبال ایران، سفر طولانی به برزیل و البته دیر استارت خوردن تمرینات تیم ملی نسبت به سال‌های گذشته باعث شد ایران با وجود شروع خوب در این بازی، از اواسط ست چهارم به بعد مقابل آرژانتینی‌ها کم بیاورد و در دیداری که خیلی نزدیک پیش می‌رفت، دو ست آخر را به حریف واگذار کند.

نکته اما این بود که بازیکنان ایران نمایش دلپذیری را ارائه کردند. در صدر آن‌ها هم مرتضی شریفی بود که یک روز استثنایی را سپری کرد. برخی اشتباهات امین اسماعیل‌نژاد، وادی و ولی‌زاده و یکی، دو اتفاق مشابه در ست پنجم که ناشی از عدم هماهنگی بین پاسور و پشت خط زن تیم ملی بود، در نهایت شکست ایران را در پی داشت.

 

اما در کل بازیکنان ایران نمایش خوبی داشتند و یک بازی در سطح بین‌المللی از خود ارائه کردند. شاید با این روند در هفته دوم با تسلط بیشتر پائز روی تیم، نمایش بهتر و دلپذیرتری را از ایران شاهد باشیم. به نظر می‌رسد این نیاز احساس می‌شود که با یکی، دو برد از تیم ملی گرمای والیبال بار دیگر به جامعه بازخواهد گشت و مردم مثل سال‌های گذشته تب داغ والیبال را حتی در روزهای حساس لیگ برتر فوتبال هم احساس کنند.

والیبال ایران

اما بازی دیشب یک ستاره دیگر هم داشت که دو صحنه دیدنی را در ست چهارم رقم زد. صحنه اول جایی بود که ایران 8-7 از آرژانتین عقب افتاده بود و روی اسپک پرقدرت بازیکن آرژانتین وادی یک دریافت ناقص داشت. کمتر کسی تصور می‌کرد که آن توپ به زمین برگردد، اما واکنش سریع حضرت‌پور و شیرجه تماشایی او توپ را به زمین برگرداند. این پایان کار لیبروی ایران نبود و در یک رفت و برگشت بار دیگر او توانست با یک توپ‌گیری دیدنی ایران را در موقعیت حمله قرار دهد و در نهایت این توپ توسط شریفی به امتیاز تبدیل شد تا نیمکت ایران و تماشاگران در سالن کاملا به وجد بیایند.

اما صحنه دیگری که بلافاصله بعد از این لحظات اتفاق افتاد و شاید جالب‌ترین صحنه روز گذشته لیگ ملت‌های والیبال هم باشد، لحظه‌ای بود که محمدرضا حضرت‌پور، لیبروی تیم ملی ایران در یک تلاش عجیب و غریب یک توپ از دست رفته را زنده کرد و با یک حرکت استثنایی که ترس مصدومیت شدید هم در آن وجود داشت، موفق شد توپ را به زمین بازگرداند. این بار هم روی اسپک آرژانتینی‌ها عبادی‌پور دریافت ناقصی داشت و در حالی که توپ حتی از تابلوهای تبلیغاتی هم رد شده بود، توانست با یک پرش دیدنی آن را به زمین برگرداند، اما این بار برخلاف دفعه قبلی در بازگشت آرژانتینی‌ها موفق به کسب امتیاز شدند.

حضرت‌پور که دیشب به صورت چرخشی همراه با آرمان صالحی در پست لیبرو استفاده می‌شد، زمانی به زمین می‌آمد که ایران زننده سرویس بود و بازیکنان آرژانتین در وضعیت حمله قرار داشتند. در واقع پائز روی توپ‌گیری‌های حضرت‌پور حساب باز کرده بود که در این بخش هم لیبروی ارومیه‌ای موفق عمل کرد.