به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، احسان لشگری درباره شرایطش برای حضور در المپیک لندن گفت: شرایط بسیار خوبی دارم و خیلی آمادهام. خیلی خوب تمرین کردهام و کاملاً آمادهام. جایی برای حرف و حدیث نیست؛ با تمام وجودم روی تشک میروم تا پشیمان نباشم.

وی ادامه داد: حریفان نامداری در این وزن دارم، اما از نام آنها نمی‌ترسم. در ۳ ماه اخیر با اکثر حریفانم کشتی گرفتم و به غیر از یکی همه را برده‌ام که باخت مقابل شریف‌اف در جام جهانی هم ناحق بود و در المپیک جبرانش می‌کنم.

ملی‌پوش ایران در المیک لندن تصریح کرد: تنها ناکامی من در مسابقات جهانی ۲۰۱۰ بود که سایه آن همواره دنبال من است و یک اتفاق بود، سال اولم بود. دنبال بهانه نیستم، اما دیگر اجازه نمی‌دهم آن اتفاق تکرار شود. به ناکامی ۸۴ کیلوگرم کشتی آزاد در المپیک پایان می‌دهم و امسال طلسم‌شکنی می‌کنم. تنها به فکر کشتی گرفتن هستم به نتیجه هم کاری ندارم تا پشیمان نباشم.

لشگری درباره حضور در تورنمنت اسپانیا گفت: واقعاً حضور در این تورنمنت کار بزرگی بود و همین‌که بچه‌ها جرأت شرکت در این تورنمنت را پیدا کردند کار بزرگی بود. با حریفان خوبی کشتی گرفتم؛ نمی‌گویم درجه یک بودند، اما کشتی‌گیران خوبی بودند.

دارنده مدال طلای آسیا افزود: قبل از حضور در این تورنمنت فکر می‌کردیم که به نفعمان نباشد، خادم هم در اختیار خودمان گذاشته بود؛ برد و باخت این مسابقات برای ما مهم نبود. هر چقدر هم تمرین کنیم به اندازه یک مسابقه نیست چون فنون در مسابقه است که ملکه ذهن می‌شود و این تکرار برای موفقیت به ما کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از رسول خادم و اعضای کادر فنی تشکر میکنم که شبانهروز زحمت میکشند. امیدوارم امسال تیمهای کشتی آزاد و فرنگی کشورمان رکوردی تاریخی را در المپیک ثبت کنند تا در تاریخ ورزش جاودانه شوند.