دوچرخه سواری ایران تعلیق شد

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، فدراسيون جهاني دوچرخه سواري امروز در نامهاي به ايران، دوچرخه سواري كشورمان را تعليق كرد و در فاصله يك هفته مانده به بازيهاي المپيك حضور ركابزنان ايران در اين بازيها در هالهاي از ابهام قرار دارد.

خسرو قمری با بیان این مطلب که فدراسیون جهانی پیش از این با ارسال نامه‌ای حضور دوچرخه‌سواران در المپیک را بدون مشکل اعلام کرده بود، اظهار کرد: با توجه به اینکه آقای زنگی‌آبادی پیش از ابلاغ حکم سرپرستی من، استعفانامه‌اش را به وزارتخانه داده بود، ما متن استعفانامه وی را به فدراسیون جهانی ارسال کردیم و بر اساس همین نامه فدراسیون جهانی، به ما اعلام کرد که حضور رکاب‌زنان المپیکی در لندن بلامانع خواهد بود و ما تعلیق نخواهیم شد.

وی ادامه داد: فدراسیون جهانی همچنین اعلام کرد، تصمیم گرفته تا پس از المپیک لندن در جلسه‌ای وضعیت چگونگی استعفای آقای زنگی‌آبادی را نیز بررسی کند. در آن جلسه نماینده‌ای از فدراسیون ایران نیز حضور خواهد داشت تا تمام موضوع‌ها زیر نظر قرار بگیرد.

سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری در پاسخ به این سوال که آیا صحبتی با مسئولان وزارتخانه درباره این موضوع نداشتید؟ بیان کرد: این نامه به فدراسیون ما و کمیته ملی المپیک ارسال می‌شود و وزارتخانه از طریق فدراسیون مطلع خواهد شد. حالا به سرعت به تهران بازمی‌گردم و با مسئولان صحبت خواهم کرد. بچه‌های روابط عمومی و روابط بین‌الملل ما نیز به این دلیل که آخر هفته در فدراسیون نیستند، از موضوع بی‌خبر بودند.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه نامه فدراسيون جهاني، ركابزنان ايراني را از حضور در المپيك منع كرده است، آيا اين وضعيت نگرانكننده نخواهد بود؟ توضيح داد: همانطور كه گفتم پيش از اين فدراسيون جهاني حضور مليپوشان ايراني را بلامانع دانست و حالا بايد به سرعت اين مسئله را بررسي كنيم و با مذاكرات خود اين مانع را از سر راهمان برداريم. ركابزنان ما به اميد خدا در المپيك حضور خواهند داشت و ما از اين نظر مشكلي نخواهيم داشت.