به گزارش افکار نیوز به نقل از تابناک،دلايل واضح و روشن است. براي اينكه خروجي فوتبال ايران به عدد صفر و زير صفر رسيده و كيفيت كار آنقدر پايين آمده كه به خاطر يك بازيكن جوان و پديده مثل كريم انصاريفرد (آنهم پديده اي كه اتفاقي پديده شد) چند باشگاه بزرگ سرو دست شكستند و در نهايت آني برد كه پول بيشتري خرج كرد.

ورود جواد نکونام کاپیتان بااخلاق فوتبال ایران را به لیگ برتر خیر مقدم می گوییم اما سوال می کنیم از همان تیم پاسی که وحید هاشمیان را به بوندسلیگا و جواد نکونام را به اوساسونا و لالیگای اسپانیا داد آیا الان خبری و اثری هست و حتی بر فرض که تیم پاسی وجود داشته باشد آیا چنان سیستمی مثل دهه ۷۰ و ۸۰ موجود می باشد که بازیکنانی مثل نکونام را بازهم تربیت کند و به اسپانیا بفرستد؟

سیستم های به اصطلاح علی اصغری دهه های ۶۰ و ۷۰ بمراتب بهتر از سیستم های حرفه ایی دهه ۸۰ به بعد عمل می کرد و از درون همان سیستم بود که علی دایی - کریم باقری - مهدی مهدوی کیا - خدادادعزیزی - وحید هاشمیان - و… به سطح اول فوتبال اروپا راه یافتند اما امروز هر چه جلو تر میی رویم فوتبال ما عقبگرد بیشتری دارد.

امروز اگر به میانگین سنی تیم های پرسپولیس و استقلال که گل سر سبد فوتبال مان هستند بنگریم به عدد فاجعه باری می رسیم چرا که میانگین سنی این دو تیم تقریبی ۳۰ سال است و این برای فوتبالی که پر از استعداد و علاقه است تاسف بار و غم انگیز خواهد بود.


شاید امروز مدیرانی مثل فتح الله زاده و رویانیان خوشحال باشند که با پول بیت المال گرد و خاک کرده اند و برای خرید بازیکنان پا به سن گذاشته و در مرز بازنشستگی از فوتبال ارقامی نجومی هزینه کرده اند و در مقابل هم کم نیاورده اند و به قول خودشان دل تماشاگرانشان را خوشحال کرده اند اما عمق قضیه کشتن استعدادهایی است که بالا نمی آیند و استعداد آنها در نطفه خفه می شود.

برای چندمین بار این موضوع را مطرح می کنیم که وقتی در تیم های پایه مربیانی را می گذاریم که نگاه به جیب پدر بازیکن می کنند ونه به استعداد خود نوجوان آخر و عاقبتش این می شود که مربی بزرگی مثل کی روش برای پیدا کردن چند بازیکن قابل در ثبت و احوال کشورهای مختلف دنیا می چرخد تا بازیکنی ایرانی الاصل قابل شاید مثل دژاگه بیابد و بتواند ناجی تمی ملی فوتبال ایران شود.

دوستان! امسال با نکونام و کریمی و … توانستید خود را نجات دهید آیا فکری به حال فردایی که این نسل بازنشسته شوند کرده اید؟