به گزارش افکارنیوز به نقل از تابناک، بنابراین محرومیت دو جلسه ای هواداران پرسپولیس به قوت خود باقی است و در هفته های دوم و چهارم اعمال می شود. پرسپولیس در هفته دوم پذیرای فجرسپاسی می باشد و در هفته چهارم بازی با تیم صبای قم را تجربه خواهد کرد. البته اگر شورای تامین رای به برگزاری دیدار گهر - پرسپولیس در ورزشگاه آزادی بدهد با توجه به میزبانی گهر در این بازی طرفداران پرسپولیس می توانند برای تماشای بازی به استادیوم بروند. این بازی در چارچوب هفته سوم بازی ها است.

این تصمیم در حالی اتخاذ شد که پرسپولیس امیدوار بود محرومیت دو جلسه ای هواداران به یک جلسه کاهش یابد. البته علیرضا صالحی، ر ئیس کمیته استیناف پیش از این هم گفته بود آ ئین نامه انضباطی به آنها اجازه بخشش پرسپولیس را نمی دهد. کمیته استیناف کسر دو امتیاز از پرسپولس را به محرومیت دو جلسه ای طرفداران این تیم تبدیل کرد و این تصمیم در پی رفتار آنها در بازی با داماش اتخاذ شد.

مثل این که است کمیته استیناف در این مورد اهل بخشش نیست و به دفعات دیدیم آرای صادره از سوی کمیته انضباطی تبدیل به احکام شدیدتری شده اند. همین چند وقت قبل بود که کمیته انضباطی از کنار اتفاقات رخ داده در بازی گیتی پسند – پرسپولیس در هفته پایانی لیگ برتر فوتسال به راحتی گذشت اما کمیته استیناف به ضرس قاطع اعلام کرد در این بازی تبانی شده است و باقی ماجرا را که خودتان می دانید…

در عین حال علیرضا صالحی مدعی ست مایل به محرومیت طرفداران تیم ها نیست! او در این باره گفت: خیلی ها می گویند محروم کردن تماشاگران کار درستی نیست و در فوتبال حرفه ای جایگاهی ندارد اما این مسئله در آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال پیش بینی شده و یکی از اهرم های بازدارنده است. وقتی محرومیت تماشاگران در آئین نامه آمده نمی تواند از آن استفاده نکرد. به نظر می رسد بیشتر اعتراضات به خاطر برخورد دو سویه با ماجراهاست. به واقع اهالی فوتبال منتظر هستند برای رفتار مشابه طرفداران پرسپولیس هم چنین رایی صادر کرد که در گذشته این چنین نبوده است!

نکته جالب در این بین این است که طرفداران پرسپولیس می توانند بازی با گهر که در هفته سوم برگزار می شود را از نزدیک تماشا کنند چون در این بازی گهر میزبان است. این هم یکی از اتفاقات عجیب فوتبال ما است که طرفداران پرسپولیس تا هفته چهارم یکی در میان محروم هستند، این در حالی است که آنها دو هفته متوالی از حضور در استادیوم محروم شده اند. آخرین خبر هم این است که بازی گهر با پرسپولیس در هفته سوم احتمالا در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

به هر حال اگر کمیته استیناف همیشه در صدور و اجرای رای پافشاری کند جای تقدیر هم دارد ولی متاسفانه ظاهرا همیشه اینگونه نبوده و تیمهای خاصی از مصونیت برخوردارند که به موقع به آن می پردازیم ، امیدواریم تبعیض یا عمدی در کار نباشد و اگر عدالت تا کنون برقرار نشده ، لااقل از این پس شاهد اجرای عدالت یکسان باشیم و در صدور رای و اجرای آن همه تیمها را یکسان ببینیم و دیگر شاهد دوگانی فراوان در این کمیته نباشیم ...