به گزارش افکارنیوز به نقل از ایرنا، عربستان مي گويد در صورتي در بازي ها مي ماند که ''وجدان شهرخاني'' جودوکار زن اين کشور بتواند با روسري در مسابقات شرکت کند.

این جودوکار ۱۸ ساله یکی از دو عضو تیم زنان عربستان در المپیک لندن ۲۰۱۲ است که‌ فدراسیون بین المللی جودو اعلام کرده است نمی تواند با روسری مسابقه بدهد.

اکنون کمیته بین المللی المپیک جلسه اضطراری را با مقامات کمیته المپیک عربستان و فدراسیون بین المللی جودو تشکیل خواهد داد تا مانع از انصراف عربستان از شرکت در بازی ها شود.

سخنگوی کمیته بین المللی المپیک در این باره اعلام کرد: ما از ناخرسندی عربستانی ها مطلع شدیم و به همین دلیل نشست فوق العاده ای را برای حل این مشکل در دو روز آینده تشکیل خواهیم داد.

این مساله به دلیل ماه ها تلاش ' ' ژاک روگ ' ' رییس کمیته بین المللی المپیک برای راضی کردن مقامات عربستان و حضور زنان این کشور در بازی های المپیک لندن، از حساسیت خاصی برخوردار است.

عربستان یکی از شروط خود برای حضور زنان را پوشش اسلامی آنها در جریان مسابقات قرار داده بود.

فدراسيون بين المللي جودو در حالي استفاده از روسري در حين مسابقات را به دليل حفظ ايمني بازيکنان ممنوع کرده است که فدراسيون هاي جودو در آسيا به زنان مسلمان اجازه داده اند، با حجاب در مسابقات شرکت کنند.