لندن و رکوردهای ویژه برای بانوان ورزشکار ایرانی
سرویس ورزشی افکار نیوز -

اگر به انصاف قضاوت کنیم، رتبه ششمی الهه احمدی در المپیک دست کمی از مدال ندارد زیرا در شرایطی که تا یکی دو دوره قبل بانوان ورزشکار ایرانی به لطف وایلد کارت اعطایی فرصت حضور در المپیک را پیدا می کردند اما در المپیک لندن احمدی علاوه بر کسب سهمیه ورودی، به فینال نیز راه یافت.

به گزارش افکار نیوز المپیک لندن برای ورزش ایران یک رکورد ویژه را به همراه داشت، در این رقابت ها کاروان ایران برای اولین بار در تاریخ المپیک خود، با هشت نماینده زن در این بازی‌ها حضور پیدا می کند.
نکته مهم در این میان اینجاست که هر هشت نماینده بانوان ایران با کسب سهمیه مستقیم به المپیک لندن رسیده‌اند و در این دوره خبری از وایلد کارت نیست.

زهرا دهقان در تیروکمان، لیلا رجبی در دومیدانی، آرزو حکیمی و سولماز عباسی در قایقرانی، مه لقا جام بزرگ و الهه احمدی در تیراندازی، ندا شهسواری در تنیس روی میز و سوسن حاجی‌پور در تکواندو نمایندگان ورزش بانوان در رقابت های ۲۰۱۲ هستند که از این جمع تاکنون دهقان از دور مسابقات خارج شده و احمدی و جام بزرگ یک دوره رقابت خود را پشت سر گذاشته اند.

تا پیش از آغاز مسابقات المپیک انتظار مدال آوری از بانوان ورزشکار وجود نداشت، کما اینکه در دوره های گذشته همواره حضور بانوان ورزشکار به مراحل مقدماتی و رتبه های پایانی جدول رده بندی محدود می شداما در لندن ۲۰۱۲ یک بانوی ورزشکار ایرانی توانست از مرحله مقدماتی عبور کرده و به فینال برسد.

واقعیت این است که سطح فعلی بانوان ورزشکار ایرانی هنوز به سطح مدال آوری در المپیک نرسیده و فاصله زیادی دارد اما ششمی الهه احمدی در المپیک این نوید را می دهد که در دوره های بعد در رشته های انفرادی به مدال نیز نیم نگاهی داشته باشیم.

همه اين اتفاقات مي تواند نشان دهد كه در آينده اي نزديك شاهد كسب موفقيت براي ايران توسط بانوان ورزشكار خواهيم بود كه اين اتفاق رخ نمي دهد مگر با حمايت و تدبير مسئولان و همچنين برنامه ريزي دقيق و علمي براي بازي هايي كه در پيش رو مي باشد.