نمی‌گذارم استقلال مثل پرسپولیس فصل قبل شود

به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، امير قلعه نويي در نشست خبري پيش از بازي استقلال و ذوب آهن اظهار كرد: با توجه به اين كه بازي قبلي را واگذار كرديم، بازيكنان از نظر روحي و رواني دچار مشكل شدند و به همين دليل بعد از آن بازي سعي كرديم كه روي مسايل روحي و رواني بيشتر كار كنيم. از همين رو با بازيكنان صحبت كرديم و شرايط حاكم بر باشگاه و آينده آنها را توضيح داديم و فكر ميكنم كه امروز نسبت به روز گذشته از اين نظر شرايط بهتري پيدا كرديم. از نظر فني هم نياز داريم كه چند بازي بگذرد. من از بازي هفته نخست راضي نبودم، ولي در برابر سايپا بهتر از بازي قبلي كار كرديم، هر چند معتقدم گل دومي را كه دريافت كرديم روي شرايط خاصي بود. از بازي برابر ذوب آهن شرايط تيم ما بهتر خواهد شد.

قلعه نویی درباره اتفاقات روی سکوها در دیدار برابر سایپا گفت: اعتقاد دارم که مردم باید حرفشان را بزنند و نباید نگاه‌مان تک بعدی باشد. هر کسی می‌تواند فردی را که دوست دارد، تشویق کند، اما نباید این تشویق‌ها به گونه‌ای باشد که به تیم لطمه بزند، پرسپولیس سال گذشته می‌تواند نمونه خوبی برای این مساله باشد. البته به لطف خدا و اهل بیت نمی گذارم که کار به آنجا بکشد.

وی افزود: تعجب من از این است که تیم در بازی قبلی پیروز شده است و بازیکنان به عشق همین مردم کار می‌کنند. متاسفانه بعضی از هواداران باید معرفت و نمک شناسی داشته باشند. من به عنوان سرمربی از بزرگ‌ترین قرارداد تاریخ فوتبال گذشتم و عده‌ای از بازیکنان هم قرارداد کمتری نسبت به سال گذشته بسته‌اند. پژمان منتظری از قرارداد آنچنانی خودش گذشت. جواب آنها چنین رفتاری نیست.

قلعه نویی اضافه کرد: بازیکنان می‌‌خواهند برابر این کار موضع بگیرند و چنین برخوردی با پژمان منتظری که از یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار به خاطر استقلال گذشت، کم لطفی است. البته باید بگویم که ما هم باید خوب بازی کنیم که مخالفان ما هم اعتقاد پیدا کنند که استقلال تیم خوبی است. من معتقدم که آن تشویق‌ها خودجوش بوده است، ولی این که از دقیقه ۶۵ چنین برخوردی کنیم درست نیست و از طرفی به تمدن و فرهنگ ۹ هزار ساله خود می‌بالیم، اما با این وجود چنین برخوردی هایی با بازیکنانی که پنج هفته‌ سخت را گذرانده‌اند و دو هفته‌ بدون دریافت یک ریال پول کار کرده‌اند درست نیست، غیر از استقلال سایر تیم‌ها مبلغی را دریافت کرده‌اند، ولی از این رفتارها تعجب می‌کنم، بعضی از مردم ما به سمتی پیش می‌روند که صبح زنده باد می‌گویند و ظهر چیز دیگری.

سرمربی استقلال درباره پیشنهاد تیم‌های قطری به بازیکنان استقلال گفت: برای من جای تعجب دارد، چرا حالا که لیگ شروع شده است، همه بازیکنان ما را می‌‌خواهند، هر درخواستی که آمده است برای کاپیتان های استقلال بوده است. پیشنهادهایی برای جذب زندی، نکونام، جباری، منتظری آمده است و ساموئل هم از بیرمنگام پیشنهاد دارد. نمی‌دانم چرا این پیشنهادها قبل از لیگ داده نمی‌شد. دو هفته‌ است که کار را آغاز ‌کرده‌ایم.

قلعه نویی درباره تیم فوتبال ذوب آهن نیز گفت: ذوب آهن تیم بسیار خوبی است، خصوصا در بازی برابر صبا فوتبال منطقی را ارائه داده است و فردا نیز دیدار بسیار سختی برابر آنها خواهیم داشت. ضمن این که برای افزایش انگیزه باید در این بازی پیروز شویم، اما به هر حال نتیجه‌ دست خدا است.

وی در پاسخ به این سوال که در برابر پیشنهادهایی که برای بازیکنان استقلال آمده است، چه اقدامی انجام خواهد داد؟ گفت: از نظر فنی من تصمیم گیرنده هستم، چرا که باید جوابگوی مردمی باشم که بعضی از آنها از دقیقه ۶۵ آن چنان شعار می‌دهند. درصد کمی از هواداران ما بدتر از اهل کوفه شده‌اند. درباره این مساله دو بحثوجود دارد، بحثاول این است که روی این بازیکنان حساب ویژه‌ای باز کرده‌ام و حتی برای نفر بیست و یکمی که جذب ‌کرده‌ایم هم برنامه داریم. این که آنها در شرایط مسابقه بگویند که می‌‌خواهند جدا شوند، حرفه‌ای نیست. من به خود آنها هم گفته‌ام که شما قلعه نویی و من بازیکن. آیا قبول می کردید، خود آنها گفتند که این کار را نمی‌کردند. من نگاه فنی‌ام را کتبی به باشگاه داده‌ام و در حالی که در شرایط مسابقه حضور داریم جواب من منفی است. باز اگر این مساله در نیم فصل اتفاق می‌افتاد، می‌توانستیم اجازه دهیم کسی که دلش با تیم نیست، برود. حدود یک هفته‌، ۱۰ روزی است که اتفاق خاصی در حال رخ دادن است.

او همچنین درباره این که گفته می‌شود زندی برای تست پزشکی به قطر رفته است، گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم. او دیروز با تمرین کرد و فکر نمی‌کنم که به قطر رفته باشد.

قلعه نویی درباره استفاده از نکونام در بازی گذشته گفت: جواد نمی خواست در آن بازی به میدان برود و حتی دستیاران من هم گفتند که شرایط آرمانی را ندارد و خود نکونام هم گفت که حداقل یک نیمه بازی کند، ولی من تصمیم نهایی را گرفتم و خودم گفتم که بازی کند.

وی در ادامه نشست بیان کرد: هر باشگاهی سایت مخصوص به خودش را دارد و اخبار مطمئن باشگاه را در این سایت می‌توان دنبال کرد، ولی همه مطالب روزنامه‌‌ها ۱۰۰ درصد درست نیست. بحثروابط عمومی و مسئول رسانه ای زیر نظر خود فتح‌الله‌زاده است و بخش فنی بر عهده من است.

سرمربي استقلال در پاسخ به اين سوال كه نبود او روي نيمكت، در عملكرد استقلال تاثيرگذار بود يا خير؟ گفت: همكاران من افراد قوي هستند و من اعتقاد دارم كه در كل خوب نبوديم، بود و نبود من روي تيم تاثير گذار نيست چرا كه خود صالح مربي بزرگي است و سرمربي هم بوده است.