حاشیه های چهارمین روز المپیک

سرویس ورزشی افکار نیوز

- در سومین روز پس از افتتاحیه رسمی آغاز به کار المپیک لندن با حاشیه های جالبی همراه بود؛

* آلمان با ۳ ورزشکار در پیکارهای لندن شرکت کرده است، روزنامه زوددویچه سایتونگ عنوان کرد آنته مولدنر اشمیت، دونده معروف زن آلمان‌ها دو سال قبل گرفتار بیماری سرطان سینه شد اما او دست از تلاش برنداشت. در کنار معالجات شیمی درمانی به ورزش ادامه داد و توانست با عزمی بلند بر این بیماری غلبه کند.

* تخت‌های بیمارستانی مراسم افتتاحیه به تونس هدیه شد، این تخت‌ها پس از انجام مراسم، با کشتی به کشور تونس به عنوان هدیه دولت انگلیس فرستاده شد.

* فدراسیون جهانی جودو با توجه به منع حضور وجدان شاهرکانی، جودوکار عربستانی در مسابقات المپیک ۲۰۱۲ لندن، کمیته بین المللی المپیک Ioc با رایزنی با فدراسیون جودو عربستان در تلاش هستند که این مشکل جودوکار محجبه عربستانی را حل کنند تا بتواند در مسابقات به رقابت بپردازد.

* با برگزاری مسابقات شنای المپیک در رشته ۱۰۰ متر قورباغه، شناگر آفریقای جنوبی موفق شد با ثبت حد نصاب ۵۸ ثانیه و ۴۶ صدم در جایگاه نخست قرار بگیرد و ضمن کسب اولین مدال طلای آفریقای جنوبی پس از ۸ سال در رقابت های المپیک اولین مدال طلای کاروان آفریقای جنوبی را بدست آورد.

* یکی از بزرگترین اسپانسرهای بازی های ۲۰۱۲ لندن اعلام کرد، المپیک پکن برای آنها پر درآمدتر بوده است.
مسئولان برگزاری بازی های المپیک ۲۰۱۲ در لندن تا به حال مبلغی معادل ۱۰۰ میلیون دلار برای خرید تجهیزات برقی یکی از شرکت های مشهور در این زمینه هزینه کرده اند.
با این حال سخن گوی این شرکت می گوید سود حاصله برای آنها در المپیک پکن به مراتب بیشتر از آن چیزی است که در لندن نصیبشان شده است.

* کسانی که زباله بریزند جریمه می شوند؛ شهرداری لندن با همکاری پلیس انگلیس جهانگردانی را که به پاکیزگی شهر لطمه وارد کنند جریمه می‌کند.
در چند روز گذشته با شروع مسابقات المپیک لندن ۲۰۱۲ بر شمار توریست‌های که جهت تماشای مسابقات به مرکز انگلیس سفر کرده‌اند، افزوده شده است.
این امر سبب شده تا در سطح شهر لندن، شمار زیادی از علاقمندان با فرهنگ‌های مختلف رفت و آمد کنند و در این میان شمار کسانی که به نظم و ترتیب و موضوع پاکیزگی سطح شهر آسیب می‌رسانند، افزایش یابد.

*استاندار بوشهر با توجه به حضور لیلا رجبی تنها بانوی دوومیدانی کار ایران در المپیک ۲۰۱۲ لندن یک منزل مسکونی به وی اهدا کرد.

* شبکه تلویزیونی آلمان اعلام کرد مردم این کشور از پخش زنده مسابقات المپیک استقبال گسترده‌ای کرده‌اند.
کانال اول تلویزیون آلمان موسوم به ARD که حق پخش زنده نیمی از پیکارهای لندن‌ ۲۰۱۲ را دارد، روز دوشنبه آماری داد که بر پایه آن روز یکشنبه ۴٫۸۷ میلیون نفر از طریق این کانال پیکارهای قایقرانی را تماشاکرده‌اند.
براساس این گزارش شمار تماشاگران دیدارهای شنا در شب گذشته بالغ بر ۶٫۲۷ میلیون نفر بوده است و ۳٫۴۷ میلیون نفر دیدارهای هاکی را به تماشا نشستهاند.