حاشیه های پنجمین روز المپیک
سرویس ورزشی افکار نیوز

- پنجمین روز پس از افتتاحیه رسمی آغاز به کار المپیک لندن با حاشیه های جالبی همراه بود؛

* اتوبوس حامل خبرنگاران در مسیر حرکت به سوی سالن برگزاری مسابقات بوکس با یک دوچرخه سوار برخورد کرد؛ شنیده می شود این دوچرخه سوار در اثر شدت جراحات وارده فوت کرده است.

تعدادی از خبرنگاران ایرانی نیز در این اتوبوس حضور داشتند که در این سانحه‌ رانندگی حادثه‌ای برای خبرنگاران رخ نداده است.

* مسئولان ورزش ارمنستان برای طلایی‌های بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن جایزه یک میلیون دلاری در نظر گرفتند.
این جایزه از سوی رئیس کمیته ملی المپیک این کشور که از افراد متمول ارمنستان محسوب می‌شود، به مدال‌آوران طلایی کاروان ورزشی این کشور تعلق می‌گیرد.

* مجسمه‌ساز جوان و پرکار هندوستان به یاری ورزشکاران اعزامی به رقابت‌های لندن ۲۰۱۲ آمد و اثری هنری تازه خلق کرد.
پیچ کوماری، هنرمند ۳۲ ساله هندی که در مواقع برگزاری مسابقات مهم ورزشی همچون المپیک، آثاری را خلق می‌کند، امسال با شروع مسابقات لندن ۲۰۱۲ نیز به یاری نمایندگان ورزش کشورش آمده است.
او با گرفتن عکس از این اثر آن را از طریق پست الکترونیک برای قهرمانان کشورش ارسال و آرزوی موفقیت کرد.

* آمریکا از دومین برد این تیم مقابل تونس(۱۱۰ بر ۶۳) به عنوان یک برد درخشان یاران کوبی برایانت یاد و از بازی درخشان کارملو آنتونی و کوین دورانت تمجید کرد.
آنها همچنین از دفاع ضعیف تیم ملی کشورشان انتقاد کرده‌اند که چرا مقابل تیم رده ۳۶ جهان این همه امتیاز داده‌ و اشتباه کرده‌اند.
در این بازی که بیش از ۱۲ هزار تماشاگر داشت، میشله اوباما، همسر رئیس جمهور آمریکا تماشاگر ویژه بازی بود. وی در بازی اول مقابل فرانسه نیز در سالن حضور داشت.

* مقامات ارشد فناوری ارتباطات لس‌آنجلس از کارگران شهری خواستند برای جلوگیری از ترافیک خطوط اینترنت بازی‌های المپیک را به صورت آنلاین تماشا نکنند.
روز سه‌شنبه ایمیلی به تمام کارگران ارسال و از آنان خواسته شد تا تماشای آنلاین بازی‌های المپیک را متوقف کنند، زیرا لس‌آنجلس حجم ترافیک اینترنت زیادی را تجربه می‌کند.

* مادر وزنه‌بردار تایلندی که در رقابت‌های المپیک لندن توانست به مدال نقره برسد روزه می‌گیرد.
پیم‌سیری سیری‌کاو، وزنه‌بردار بانوان تایلند در وزن ۵۸ - کیلو صاحب مدال نقره شد، این وزنه‌بردار همچنین آرزو داشت پس از کسب مدال طلا ازدواج کند و نام فرزندانش را طلا، نقره و برنز بگذارد.

* «روبر فورست‌مان» دوچرخه‌سواری که در ماده اسپرینت از ابتدای هفته آینده کار خود را برای کسب مدال آغاز می‌کند، ‌ در صورتی که به مقام قهرمانی نرسد و حتی صاحب مدال نقره و برنز نشود، ‌ نامش از یک جهت در تاریخ پیکارهای لندن ثبت خواهد شد.

وی عضله‌های پای غیر عادی دارد که همین امر سبب شد تا از این ستاره که قهرمان دوچرخه‌سواری اروپا در سال ۲۰۱۰ است به عنوان غیرعادی‌ترین ورزشکار بازی‌ها نام برده شود.

* ورزشکار پرتغالی رشته قایقرانی پس از آگاهی از بارداری از حضور در مسابقات المپیک انصراف داد.
کارولینا بورگس‌ روز چهارشنبه اعلام کرد در پیکارهای قایقرانی شرکت نخواهد کرد، وی علت این امر را آگاهی از بارداری اعلام کرد.

* رئیس فدراسیون جهانی فوتبال «فیفا» خواهان جریمه شدن بازیکن اخراجی و خطاکار تیم ملی سوئیس شد.
دو روز پس از آنکه میشل مورگنلا از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی به تیم کره‌جنوبی و مردم این کشور آسیایی توهین کرد، «سپ بلاتر» گفت: این حرکت بازیکن تیم سوئیس، رفتاری اشتباه فقط در قبال تیم کره و مردم این کشور نیست. بلکه مایه شرمساری کل خانواده فوتبال است. همچنین باعثشرمندگی المپیک نیز شده است.

* کمیته بین‌المللی المپیک روز گذشته اعلام کرد که نتیجه هیچ یک از تست‌های دوپینگ یی شیون چینی که موفق شد مدال طلای المپیک را در رشته شنا کسب کند، مثبت اعلام نشده است.
شناگر ۱۶ ساله در رقابت‌های شنای انفرادی ۴۰۰ متر رکورد دنیا را بهبود بخشید؛ زمان وی حتی در ۱۰۰ متر آخر از قهرمان مردان المپیک ۲۰۱۲ در این ماده هم بهتر بود.

* بدمینتون‌بازان زن چین و کره‌جنوبی به خاطر باخت تعمدی به " رسوایی نتیجه " متهم شدند.
روزنامه دیلی‌میل در گزارشی که از نتایج بدمینتون بانوان در روز گذشته منتشر کرد، ‌ وانگ شیالئولی و یو یانگ از چین، «جونگ کیونگ ایون» و «کیم هانا» از کره‌جنوبی را ورزشکارانی خواندند که اخلاق ورزشی را در المپیک فراموش کردند.
حرکت نادرست نمایندگان بدمینتون چینی و کره‌ای با انتقاد کارشناسان این رشته که در محل مسابقات حضور دارند، مواجه شده است.

* در حالی که یونان برای دومین بار ۱۳۰ میلیارد یورو کمک مالی از اتحادیه اروپایی دریافت کرده است، مقامات المپیکی این کشور هزاران یورو را برای تأمین هزینه اجاره یک باشگاه در سنت جیمز خرج کرده اند.
هدف مقامات المپیکی یونان برای اجاره این باشگاه معرفی فرهنگ، تاریخ و پیشرفت های سیاسی و اقتصادی یونان با حضور حامیان مالی، سیاستمداران و ورزشکاران این کشور اعلام شده است.

* وزنه بردار زن تونسی با پوشش کامل در رقابت ها شرکت کرد. ' حسنیه غادا ' ورزشکار زن از تونس برای نخستین بار با پوشش کامل سر و بدن در رقابت های وزنه برداری بازی های المپیک شرکت کرد.
مقرراتی که حکم می کرد لباس وزنه برداران زن نباید بازوها و ساق پای وی را بپوشاند، در سال گذشته تغییر کرده است.

* شمشیرباز گریان کره جنوبی مدال ویژه می گیرد، ' شین لام ' درنیمه نهایی اپه زنان به مصاف ' بریتا هیدرمن ' از آلمان رفت، اما در پایان مسابقه وقتی نتیجه به نفع شمشیرباز آلمانی اعلام شد به نشانه اعتراض یک ساعت را روی پیست ماند و سپس با گریه پیست را ترک کرد.
فدراسیون بین المللی شمشیربازی با اذعان به وجود مشكل در سیستم زماندهی مسابقات شمشیربازی، قرار است به این شمشیرباز به خاطر احترام به قوانین یك مدال ویژه بدهد اما زمان و مكان و اینكه چه كسی این مدال را اهدا خواهد كرد، هنوز مشخص نیست.