به گزارش افکارنیوز مهدی خالدی رئیس روابط بینالملل فدراسیون کشتی در گفتوگو با فارس، با بیان این مطلب افزود: به محض اینکه امیررضا خادم برای این پست انتخاب شد، تمام اقدامات لازم را انجام دادیم به طوری که با ارسال ایمیل و فرستادن بروشورهایی که در این خصوص تهیه شده بود به تمام فدراسیونهای بینالمللی ضمن معرفی وی بهعنوان نماینده ایران حمایت خود را نیز اعلام کردیم.

وی ادامه داد: در این خصوص سفری نیز به همراه خطیب، سرپرست فدراسیون به سوئیس، مقر فدراسیون جهانی کشتی(فیلا) داشتیم و طی رایزنی‌هایی که با مارتینتی، رئیس فیلا انجام دادیم از وی نیز خواستیم تا از خادم به‌عنوان نماینده ایران حمایت کنند که او نیز قول مساعد به ما داد.

خادلی تصریح کرد: مارتینتی در آن دیدار به ما گفت که در فیلا گروه‌های مختلفی وجود دارند که برای اهداف خود برنامه‌ریزی کرده‌اند و شما باید با ۱۵۰ کشور عضو در این زمینه رایزنی کنید.

وی افزود: در ادامه اقدامات حمایتی خود از خادم سفری را نیز به کشور ترکیه داشتیم و با رئیس فدراسیون کشتی این کشور نیز مذاکراتی را انجام دادیم که طی آن نیز رئیس فدراسیون کشتی ترکیه به ایران آمد.

خالدی در مورد انتقادهایی که در مورد انتخاب نماینده کشور قطر در هیئت رئیسه فیلا شده است تصریح کرد: شهرانی، نایب رئیس کنفدراسیون کشتی آسیا است. وی با توجه به تسلطی که بر کشورهای عربی و عرب زبان دارد توانست رأی آن‌ها را به سمت خود جلب کند. البته با توجه به اینکه او رابطه‌ خوبی با کیم، رئیس کره‌ای کنفدراسیون کشتی آسیا دارد نیز از رأی آسیایی‌ها بی‌نصیب نماند.

وی افزود: پایگاه کشتی آسیا در قطر است و این کشور هزینههای هنگفتی را در فیلا کرده است و با توجه به این هزینههای بسیار زیاد توانستهاند در فیلا جایگاه برای خود داشته باشند.