نگاهی به نتایج ایرانیان در المپیک لندن

سرویس ورزشی افکار نیوز - ورزشکاران ایرانی شرکت کننده در سی امین دوره بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن رقابت های خود را از جمعه ششم مرداد ماه آغاز کردند.

تیر وکمان
زهرا دهقان که در جایگاه پنجاه‌وپنجم قرار گرفت در مرحله حذفی، به مصاف ماریانا آویتیا، کماندار مکزیک که در مرحله مقدماتی دهم شد، رفت و در نهایت با نتیجه ۶ بر ۲ از جدول رقابت‌ها کنار رفت و از صعود به جمع ۳۲ کماندار برتر بازماند.

میلاد وزیری که در جدول مقدماتی عنوان سی و نهمی را به خود اختصاص داد، در مرحله حذفی مقابل لوئیز ادواردو ولز مکزیکی که در جایگاه بیست‌وششم قرار گرفت به میدان رفت و در پایان با نتیجه ۷ بر یک از دور رقابت‌ها کنار رفت.


دوچرخه سواری
ماده دوچرخه سواری جاده:
زرگری، سهرابی و حقی سه رکابزن ایران در دوچرخه سواری جاده حضور داشتند. زرگری به دلیل واژگون شدن دوچرخه‌اش از رقابت‌ها کنار رفت و راهی بیمارستان شد.
حقی نیز پس از طی مسافت ۱۶۸٫۳ کیلومتر به خط پایان نرسید اما مهدی سهرابی نماینده شایسته کشورمان با ثبت زمان ۴ ساعت و ۵۲ دقیقه و ۵۵ ثانیه در جایگاه ۱۰۷ قرار گرفت و به کار خود پایان داد.


ماده استقامت جاده:
امیر زرگری رکابزن ملی پوش کشورمان پس از طی ۹۰ کیلومتر به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه قوزک پا راهی بیمارستان شد.
علیرضا حقی نیز به زمین برخورد کرد اما با برطرف شدن مشکلش به کار ادامه داد. البته حقی هم پس از طی مسیر ۱۶۳ کیلو‌متری از دور رقابت خارج شد.
مهدی سهرابی دیگر نماینده ایران با ثبت زمان ۶ ساعت و ۷ دقیقه و ۴۳ صدم ثانیه در بین ۱۱۴ نفری که به خط پایان رسیدند به مقام صد و سیزدهم رسید.


ماده تایم تریل انفرادی:
علیرضا حقی تایم تریل انفرادی به مسافت ۴۴ کیلومتربه مصاف حریفانش رفت که در نهایت با ثبت زمان ۵۷ دقیقه و ۴۱ ثانیه و ۴۴ صدم ثانیه به مقام سی و ششمی تایم تریل انفرادی مردان رسید.

قایقرانی
روئینگ:
محسن شادی در روئینگ تکنفره مردان در رده بیست و دوم المپیک قرار گرفت.
سولماز عباسی در روئینگ ‏تکنفره بانوان جایگاه بیست و چهارم را از آن خود کرد. ‏

کایاک:
احمدرضا طالبیان کایاک‌سوار تیم ملی ایران در مسافت هزارمتر در گروه خود ششم شد و از راهیابی به نیمه نهایی بازماند.

آرزو حکیمی در مسافت ۵۰۰ متر در گروه خود هفتم و آخر شد و از رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی بازماند. ‌

پینگ پنگ
نوشاد عالمیان که با پیروزی برابر تانگ پنگ، حریف هنگ‌کنگی راهی مرحله یک شانزدهم نهایی و حریف تیمو بول آلمانی شده بود با حساب ۴ بر صفر شکست خورد.
نماینده پینگ پنگ ایران در مسابقات المپیک ۲۰۱۲ لندن با شکست برابر حریف آلمانی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

ندا شهسواری تنها پینگ‎پنگ‎باز زن ایران در بازی‎های المپیک لندن نخستین دیدار خود را به حریفی از نیجریه واگذار کرد و از دور رقابت‎ها کنار رفت.


تیراندازی
در رشته تپانچه بادی ۱۰ متر، ابراهیم برخورداری، تنها نماینده کشورمان با امتیاز ۵۶۹ به مقام سی و سومی المپیک رسید.

رقابت‌های تفنگ بادی ۱۰ متر زنان المپیک ۲۰۱۲ لندن در مرحله مقدماتی پیگیری شد و الهه احمدی، نماینده کشورمان با امتیاز ۳۹۷ به ابتدا شوت آف راه یافت و راهی فینال شد.

وی در مسابقه فینال که ساعاتی پس از پایان مرحله مقدماتی برگزار شد، با رساندن مجموع امتیازات خود به ۴۹۹.۱ امتیاز در جایگاه ششم المپیک ایستاد.
در این ماده مه‌لقا جام بزرگ با امتیاز ۳۹۱ در رده چهل و سوم قرار گرفت و از صعود به فینال بازماند.


شمشیر بازی
مجتبی عابدینی شمشیرباز کشورمان با شکست مقابل زالومیر شمشیرباز رومانیایی با نتیجه ۱۵ بر ۷ از دور رقابتها حذف شد.


بوکس
وزن ۶۹ -:

امین قاسمی پور بوکسور وزن ۶۹ - کیلوگرم تیم ملی ایران در نخستین بازی خود به مصاف گابریل پرز از ونزوئلا رفت که در راند اول ۴ بر ۲ و راند دوم ۵ بر۳ بازی را به حریف خود واگذار کرد.
قاسمی‌پور راند سوم حریف خود را با نتیجه ۴ بر ۳ شکست داد، اما در مجموع با نتیجه ۱۳ بر ۸ از دور مسابقات حذف شد.

وزن ۸۱:
احسان روزبهانی بوکسور تیم ملی ایران در وزن ۸۱ - کیلوگرم در مرحله یک چهارم نهایی با شکست مقابل حریف قزاقستانی از صعود به مرحله نیمه نهایی بازماند.

وزن ۶۴ -:
مهدی طلوتی در دومین بازی خود به مصاف دانیار یلوسی‌نف بوکسور تیم ملی قزاقستان و قهرمان بلامنازع آسیا رفت که در راند اول با نتیجه ۵ بر ۲ بازی را واگذار کرد.
وی در راند دوم با نتیجه ۷ بر ۳ شکست خورد و در راند سوم نیز با نتیجه ۷ بر ۵ شکست خورد و در مجموع ۱۹ بر ۱۰ شکست را پذیرا شد تا از دور مسابقات حذف شود.

وزن ۹۱ -:
علی مظاهری بوکسور وزن ۹۱ - کیلوگرم تیم ملی ایران در نخستین بازی خود به مصاف " خوزه لاردوت گومز " بوکسور تیم ملی کوبا رفت که در راند اول با نتیجه ۶ بر ۴ حریف خود را شکست داد ولی در راند دوم داوران دو اخطار پیاپی به وی دادند و بلافاصله اخطاز سوم را نیز دریافت کرد تا به راحتی شکست را بپذیرد و از مسابقات حذف شود.

دو ومیدانی
دوی ۸۰۰متر
:
سجاد مرادی در رقابت های دو ۸۰۰ متر در گروه خودش ششم شد تا نتواند به مرحله نهایی این رقابت ها صعود کند.
او با زمان یک دقیقه و ۴۵ ثانیه و ۹۶ صدم ثانیه از خط پایان عبور کرد که به البته به دلیل خطای او این زمان برای او ثبت نشد.

دوی ۱۰۰ متر:
رضا قاسمی نماینده ایران با ثبت رکورد ۱۰ ثانیه و ۳۱ صدم ثانیه در گروه خود در جایگاه چهارم قرار گرفت و از راهیابی به نیمه نهایی بازماند.

دوی ۱۱۰ متر با مانع:
روح الله عسگری نماینده دوی ۱۱۰ متر با مانع مسابقات دو و میدانی المپیک ۲۰۱۲ لندن در گروه ۲ به رقابت با حریفان خود پرداخت و در نهایت از صعود به مرحله نیمه‌نهایی بازماند.

دوی ۴۰۰متر:
سجاد هاشمی آهنگری نماینده کشورمان در ماده دو ۴۰۰ متر بازی های المپیک باثبت زمان ۴۷ ثانیه و ۷۵ صدم ثانیه در گروه ششم راند اول در بین شش نفر پنجم شد و از راهیابی به مرحله نیمه نهایی بازماند.

پرتاب وزنه
مرحله مقدماتی رقابت‌های پرتاب وزنه المپیک در رشته دوومیدانی با رقابت ۴۰ پرتابگر در دو گروه A و B آغاز شد و امین نیک‌فر از ایران با رکورد ۱۸ متر و ۶۲ سانتی متر نتوانست فینالیست شود.

رجبی پرتابی به طول ۱۷ متر و ۵۵ سانتی متر داشت. رکورد ورود مستقیم به فینال ۱۸ متر و ۹۰ سانتی متر بود که شش نفر به آن رسیدند و ۶ رکورد برتر بعدی توانستند جواز حضور در فینال را کسب کنند.

پرتاب دیسک
احسان حدادی در مرحله فینال رقابت‌های پرتاب دیسک المپیک ۲۰۱۲ لندن به مصاف حریفان خود رفت و در پایان با رکورد ۶۸ متر و ۱۸ سانتی متر پس از رابرت هارتینگ آلمانی به مدال نقره دست یافت.

پرتاب چکش
کاوه موسوی با ثبت رکورد ۷۲ متر و ۷۰ سانتی متر در رقابت‌های مرحله مقدماتی پرتاب چکش از رسیدن به فینال دوازده نفره رقابت‌ها باز ماند.

پرش طول
محمد ارزنده از ایران با پرشی به میزان ۷ متر و ۸۴ سانتی متر در گروه Aدر مکان یازدهم قرار گرفت با این رکورد از صعود به فینال بازماند.

پیاده روی ۲۰ کیلومتر
ابراهیم رحیمیان دوومیدانی کار ایران در ماده پیاده‌روی ۲۰ کیلومتر رقابت خود را انجام داد اما نتوانست به موفقیتی دست پیدا کند.

تکواندو
۶۸ - کیلو:
باقری معتمد تکواندوکار وزن ۶۸ - کیلوگرم تیم ملی ایران در دیدار فینال مسابقات ۲۰۱۲ لندن مقابل سروت تزگول تکواندوکار تیم ملی ترکیه شکست خورد و به مدال با ارزش نقره دست یافت.

۶۷ - کیلو:
سوسن حاجی‌پور نماینده تکواندوی کشورمان در وزن ۶۷ - کیلو با شکست ۵ بر ۴ مقابل حریف استرالیایی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

۸۰ - کیلو:
یوسف کرمی نماینده وزن منهای ۸۰ کیلو گرم کشورمان درمسابقه نخست خود به مصاف نیکولاس گارسیای اسپانیایی رفت که نتیجه را واگذار کرد.

وزنه برداری
- ۸۵کیلو
سهراب مرادی ۳ بار در مهار وزنه ۱۶۶ کیلویی رقابت‌ها ناکام ماند و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
کیانوش رستمی دیگر وزنه بردار دسته ۸۵ کیلویی کشورمان به مصاف ۸ وزنه بردار دیگر در گروه A با مجموع ۳۸۰ کیلو پس از وزنه برداران لهستان و روسیه سوم شود.

- ۹۴ کیلو
سعید محمدپور وزنه‌بردار دسته ۹۴ کیلویی کشورمان در حرکات دوضرب، وزنه ۲۱۹ کیلوگرم را مهار کرد و با مجموع ۴۰۲ کیلوگرم به عنوان پنجم المپیک رسید.

+ ۱۰۵کیلو
بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی، وزنه برداران سنگین وزن کشورمان در دسته ۱۰۵ + کیلوگرم مسابقات وزنه برداری المپیک ۲۰۱۲ لندن به ترتیب مدال‌های طلا و نقره المپیک ۲۰۱۲ لندن را به خود اختصاص دادند.
انوشیروانی با مجموع ۴۴۹ کیلوگرم به مدال نقره المپیک ۲۰۱۲ دست یافت.
بهداد سلیمی نیز با حد نصاب ۲۶۴ کیلوگرم در دو ضرب و با مجموع ۴۵۵ کیلوگرم عنوان قهرمانی و مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن را کسب کرد.

- ۱۰۵کیلو
نواب نصیرشلال وزنه بردار دسته ۱۰۵ کیلوی کشورمان با مجموع ۴۱۱ کیلوگرم به مدال نقره المپیک رسید.

کشتی فرنگی
۵۵کیلو گرم
حمید سوریان، نماینده وزن ۵۵ کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان با پیروزی در فینال بازی‌های المپیک مقابل بایراموف آذربایجانی مدال طلا را کسب کرد.

۶۰کیلو گرم
امید نوروزی، نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان با پیروزی مقابل فرنگی‌کار گرجستانی در فینال بازی‌های المپیک، مدال طلا را بر گردن آویخت.

۶۶کیلوگرم
سعید عبدولی نماینده وزن ۶۶ کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان در دومین دیدارش در بازی‌های المپیک لندن با ناداوری مقابل قهرمان المپیک پکن از فرانسه بازنده شد.

۸۴ کیلوگرم
نماینده وزن ۸۴ کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان در نخستین دیدارش در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن شکست خورد.

۹۶ کیلو گرم
قاسم رضایی نماینده وزن ۹۶ کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان با پیروزی مقابل کشتی‌گیر روس در فینال المپیک لندن سومین مدال طلا را به ارمغان آورد.

۱۲۰ کیلو گرم
بشیر باباجان‌زاده نماینده سنگین‌وزن کشتی فرنگی کشورمان در سومین دیدارش در بازی‌های المپیک لندن مقابل فرنگی‌کار سوئدی شکست خورد و از حضور در نیمه‌نهایی بازماند.

کشتی آزاد
۵۵کیلو
حسن رحیمی نماینده وزن ۵۵ کیلوگرم کشورمان پس از پیروزی در دور نخست مقابل کشتی‌گیر مغول در دور دوم برابر نماینده هند شکست خورد و از دور رقابت ها حذف شد.

۷۴ کیلو
صادق گودرزی نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان مدال نقره این وزن را در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن از آن خود کرد.