به گزارش افکارنیوز فرجام دانش در گفتوگو با ایسنا اظهار كرد: معتمد و كرمي خيلي خسته مبارزه ميكردند و اصلا شاداب نبودند. اين دو تكواندوكار خوب ما هميشه قابل اعتماد بودند اما كادر فني كاري كرده بود كه اين مليپوشان قبل از رفتن به المپيك از تمرينات خسته شده بودند و نتوانستند در آنجا در روز اوج خود باشند.

وی افزود: در دو، سه روز گذشته تلویزیون برنامه‌ای را مربوط به تمرینات تکواندوکاران قبل از اعزام به المپیک نشان داد که از نحوه‌ی تمرینات ملی‌پوشان تعجب کردم. در این برنامه نشان داد که ملی‌پوشان دور دریاچه می‌دویدند یا سراشیبی یا سرازیری را بالا و پایین می‌رفتند. متاسفانه این تمرینات مربوط به زمان آماده‌سازی تیم ملی برای مسابقات سال ۱۹۹۵ بود! کانگ سرمربی وقت کره‌ای تیم ملی این گونه تمرین می‌داد. آیا تمرینی که مربوط به ۱۷ سال پیش باشد اکنون جواب می‌دهد؟

این کارشناس تکواندو با بیان این‌ که صحبت‌های هادی ساعی در مورد داشتن مربیان زیادی مانند مهماندوست در ایران کاملا غیرکارشناسی بود، گفت: این قهرمان خوب تکواندوی ایران چطور این حرف را می‌زند؟ هنر مربی این است که وقتی ورزشکارش در اوج قرار ندارد یا روز، روز آن ورزشکار نیست بتواند همه چیز را هماهنگ کند که آن ورزشکار نتیجه‌ی بهتری بگیرد. صد در صد مطمئنم که ملی‌پوشان ما قبل از رسیدن به المپیک در اوج بودند و به همین خاطر در المپیک خوب ظاهر نشدند.

دانش ادامه داد: هنر بزرگ مهماندوست این بود که می‌توانست روزهای اوج ورزشکارانش را طوری هماهنگ کند که در مسابقات باشد اما متاسفانه کادر فنی فعلی این هنر را نداشت.

مربی اسبق تیم ملی بزرگسالان با تاکید بر این‌که کادر فنی تیم ملی مقصر اصلی نتایج تکواندوکاران ایران در المپیک لندن است، خاطرنشان کرد: یوسف کرمی و محمد باقری معتمد دو تکواندوکار بسیار خوب و بزرگ ما هستند که افتخارات زیادی کسب کرده‌اند و شانس اصلی مدال بودند اما کادر فنی با تمریناتی اشتباه، کاری کرد که آنها قبل از ورود به المپیک آمادگی خود را از دست بدهند.

دانش در مورد مدال نقرهاي كه محمد باقري معتمد كسب كرد، گفت: اين مدال خوب بود اما نبايد فراموش كنيم كه محمد در شرايطي بسيار سخت مقابل حريفان افغانستان و برزيل پيروز شد. در مورد مبارزات باقري معتمد هم مربي ميتوانست كنترل بهتري داشته باشد. چه لزومي دارد كه وقتي يك تكواندوكار از حريف خود پيش است حمله كند؟ آيا مربي در اينجا نبايد روي شاگرد خود احاطهي بيشتري داشته باشد؟