به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، قویترین، سریعترین و بالاترین، شعار المپیک است و همواره در جریان رقابتهای المپیک طی ادوار مختلف، ۳ رشته فوق سنگین وزنهبرداری، دوی ۱۰۰ متر و پرش با نیزه در نزد هواداران و علاقمندان به ورزش، از محبوبیت خاصی برخوردار هستند.

بر همین اساس شب گذشته و با برگزاری رقابت‌های فینال پرش با نیزه، پازل قوی‌ترین، سریع‌ترین و بالاترین مردان المپیک تکمیل شد و افتخار بالاترین رکورد را ریناد لاویلن فرانسوی با پرشی به میزان ۵،۹۷ در حالی به خود اختصاص داد که این ورزشکار فرانسوی، رکورد جهان را نیز شکسته و به نام خود ثبت کرد.

پیش از این برخی رسانه ها به اشتباه رکورد قهرمان پرش ارتفاع را به عنوان بالاترین معرفی کرده بودند.

پیش از این، بهداد سلیمی از ایران در فوق سنگین وزنه‌برداری و اوسن بولت در دوی ۱۰۰ متر عناوین قوی‌ترین و سریع‌ترین مردان المپیک ۲۰۱۲ لندن را به خود اختصاص داده بودند.

نکته قابل توجه اینکه اوسن بولت در دوی ۱۰۰ متر رکورد المپیک و لاولین در پرش با نیزه رکورد جهان را شکستند و در میان این ۳ مرد، فقط سلیمی موفق نشد رکورد المپیک یا جهان را در رشته خود جابجا کند.

از المپیک ۲۰۰۰ سیدنی که حسین رضازاده، وزنهبردار فوق سنگین ایران با قهرمانی در فوق سنگین وزنهبرداری، عنوان قویترین مرد المپیک را به خود اختصاص داد، به جز المپیک ۲۰۰۸ پکن که این عنوان در غیاب خود رضازاده به یک وزنهبردار آلمانی رسید، همواره عنوان قویترین مرد المپیک طی المپیکهای اخیر به یک ورزشکار ایرانی رسیده است.