به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، دومین روز از رقابتهای کشتی آزاد بازیهای المپیک ۲۰۱۲ لندن در حالی از ساعت ۱۶:۳۰ امروز شنبه در سالن اکسل شهر لندن آغاز شد که مدعیان اوزان ۶۰، ۸۴ و ۱۲۰ کیلوگرم کشورمان به میدان رفتند. مسعود اسماعیلپور، احسان لشگری و کمیل قاسمی، سه نماینده کشورمان نیز طبق برنامه و قرعههای بسیار سخت و دشوار خود به مصاف حریفان رفتند که فعلا تا این مرحله از رقابتها شانس کسب سه مدال برنز دارند.

احسان لشگری که در عین شایستگی تا نیمه نهایی جنگید و با ناکامی برابر حریف آذربایجانی از راهیابی به فینال بازماند، باید امشب برای کسب مدال برنز در دیدار رده بندی به مصاف برنده مسابقه " جیک هربرت " از آمریکا و " ابراهیم بلوکباشی " از ترکیه برود.

براساس این گزارش، مسعود اسماعیل‌پور، آزادکار وزن ۶۰ کیلوگرم کشورمان که تا مرحله یک چهارم نهایی مسابقات کشتی آزاد بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن جانانه جنگید و در یک کشتی پر حرف و حدیثمغلوب " بسیک کودوخوف " روس شد نیز همچنان شانس کسب مدال برنز دارد.

این جوان مازنی تیم ملی کشتی آزاد ایران در شرایطی می‌تواند مدال برنز المپیک ۲۰۱۲ لندن را به چنگ آورد که ابتدا به مصاف برنده دیدار " یوگشوار دات " از هندوستان و " ماتوس گومز " از پورتوریکو می‌رود و در صورت پیروزی در این مسابقه برابر " میونگ ری جونگ " از کره شمالی قرار می‌گیرد. اسماعیل‌پور با پیروزی در این دو دیدار می‌تواند مدال برنز المپیک ۲۰۱۲ لندن را از آن خود کند.

کمیل قاسمی هم در وزن ۱۲۰ کیلوگرم همچنان شانس کسب مدال برنز المپیک را دارد. این ملی پوش سنگین وزن کشورمان امشب ابتدا به مصاف " نیک موتاین " از آلمان می‌رود و در صورت پیروزی در این مسابقه برابر " ترول دلاگنف " از آمریکا قرار می‌گیرد. بدین ترتیب کمیل می‌تواند با شکست این حریف قدرتمند آمریکایی مدال برنز سنگین وزن کشتی آزاد المپیک ۲۰۱۲ لندن را نصیب خود و کاروان کشتی ایران کند.

پیکارهای اوزان ۶۰، ۸۴ و ۱۲۰ کیلوگرم کشتی آزاد بازیهای المپیک ۲۰۱۲ لندن از ساعت ۱۶:۳۰ امروز شنبه در سالن اکسل آغاز شده و امشب با مشخص شدن نفرات برتر این اوزان به پایان میرسد.