ترین های المپیک مشخص شدند

سرویس ورزشی افکارنیوز - روزهای پایانی سی امین دوره بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن با اتفاقات و حاشیه های جالبی همراه بود؛

* قوی‌ترین، سریع‌ترین و بالاترین، شعار المپیک است و همواره در جریان رقابت‌های المپیک طی ادوار مختلف، ۳ رشته فوق سنگین وزنه‌برداری، دوی ۱۰۰ متر و پرش با نیزه در نزد هواداران و علاقمندان به ورزش، از محبوبیت خاصی برخوردار هستند.
بر همین اساس شب گذشته و با برگزاری رقابت‌های فینال پرش با نیزه، پازل قوی‌ترین، سریع‌ترین و بالاترین مردان المپیک تکمیل شد که بدین ترتیب بهداد سلیمی از ایران در فوق سنگین وزنه‌برداری و اوسن بولت در دوی ۱۰۰ متر و ریناد لاویلن فرانسوی در پرش با نیزه عناوین قوی‌ترین، سریع‌ترین و بالاترین مردان المپیک ۲۰۱۲ لندن را به خود اختصاص دادند.

* رانندگان تاکسی لندن برای سومین بار به اختصاص یک خط ویژه برای رقابت‌های المپیک اعتراض کردند.
حضور نیروهای پلیس در هاید پارک در مرکز لندن بخشی از پاسخ آنها به اعتراض رانندگان تاکسی است که در اعتراض به شیوه ناعادلانه حمل نقل در لندن در طول برگزاری المپیک در خیابان جمع شدند.
پلیس نیم ساعت به معترضان فرصت داد و سپس از آنها خواست که محل را ترک کنند.

* بازرسی منزل نماینده دوپینگی ایتالیا توسط پلیس.
روز گذشته نیروهای امنیتی این کشور منزل آلکس شوارتسر را تفتیش کردند. مامورین این سازمان به خواسته دستگاه ورزش و کمیته المپیک با ورود به خانه این چهره ورزشی کوشیدند آثار به جای مانده مواد انرژی‌زا را کشف کنند.
این اتفاق در حالی روی داد که شوارتسر هفته گذشته پس از آنکه اعلام شد تست دوپینگ وی مثبت بوده از دهکده بازی‌های المپیک لندن ۲۰۱۲ اخراج شد.

* ستاره تیم ملی بسکتبال آمریکا پس از دیدار با استرالیا در مسابقات المپیک، شبانه تست دوپینگ داد.
ماموران وادا پس از دیدار تیم ملی بسکتبال آمریکا مقابل استرالیا در مرحله یک چهارم‌نهایی رقابت‌های المپیک از کوبی برایانت، ستاره آمریکایی‌ها تست دوپینگ به عمل آوردند.

* بازیکنان تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی با غلبه بر ژاپن به عنوان پاداش از رفتن به خدمت سربازی معاف شدند. پیش از دیدار رده‌بندی پیکارهای المپیک لندن که شب گذشته در ورزشگاه میلینیوم شهر کاردیف در ولز انجام شد، مسئولان ورزشی کره‌جنوبی به اطلاع اعضای تیم کشورشان رساندند در صورت برتری مقابل حریف و دریافت مدال برنز، از رفتن به سربازی معاف خواهند شد.

* فریادهای بلند پادشاه سوئد در جریان رقابت های هندبال بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن موجب شده است کسی دلش نخواهد در هنگام مسابقات در نزدیکی او بنشیند.
کارل گوستاو شانزدهم که در این مسابقه لباسی به رنگ پرچم کشورش پوشیده بود در بین سر و صدای جمعیت آنچنان بلند فریاد می زد که فرد جلویی او مجبور شد گوش هایش را بگیرد.

* شکایت فدراسیون بین المللی بوکس از شبکه ان بی سی.
شبکه ان بی سی که یک شعبه شرکت کامکست است، تنها شبکه ای است که اجازه تفسیر از کنار رینگ مسابقات را دریافت کرده است. فدراسیون بین المللی بوکس اعلام کرد این شبکه باعثایجاد مزاحمت برای مسئولان بوکس می شود که کنار آنها نشسته اند.

* اتفاقات بازی کره جنوبی و ژاپن مورد بررسی فیفا.
تیم فوتبال مردان کره جنوبی با نتیجه ۲ بر صفر ژاپن را شکست داد و به مدال برنز المپیک لندن دست یافت.
این برد چند ساعت بعد از سفر لی میونگ باک رییس جمهوری کره جنوبی به جزایر مورد مناقشه دو کشور روی داد سفری که موجب شد توکیو سفیر خود را از سئول فرا بخواند.
به همین دلیل مسابقه ای که درکاردیف ولز برگزار شد حساسیت بالایی داشت و تنش های دیپلماتیک بین کره و ژاپن را تشدید کرده بود.
پرچمی که یکی از بازیکنان کره جنوبی بعد از پیروزی نشان داده است، ظاهرا حاوی نوشته ای در حمایت از حق حاکمیت این کشور بر جزایر مذکور حمایت بوده است.

* دارنده مدال برنز مسابقات موج سواری بادبانی زنان در بازی های المپیک۲۰۱۲لندن، مدالش را برای کمک به یک کودک بیمار به حراج می گذارد.
وی زوفیا نوکتی کلپاکا از لهستان است که قصد دارد با پولی که ازحراج مدال برنز خود به دست می آورد، هزینه درمان یک دختر خردسال مبتلا به بیماری ' فیبروز کیستیک ' را تأمین کند.
این کودک ۵ ساله به نام زوزیا همسایه زوفیا است که نیاز به مراقبت دایمی پزشکی دارد اما هزینه این مراقبت برای خانواده او بسیار بالا است.