به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، در حالیکه حضور سرمربیان تیم های لیگ برتری در نشست خبری پیش از بازی جزو الزام ها قرار گرفته است اما مربیان لیگ برتری ارزشی برای اصحاب رسانه قائل نیستند و بی توجه به این موضوع و اینکه قشر خبرنگار بدون کمترین چشمداشتی وقت و هزینه خود را صرف می کند، حاضر به پاسخگویی به اذهان عمومی نیستند.

سرمربیان تیم ها به راحتی از حضور در نشست‌های خبری سر باز می‌زنند

در واقع به نظر می رسد برخی سرمربیان برخی تیم‌های لیگ برتری برای دستورالعمل‌های کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و همچنین سازمان لیگ برتر ارزشی قائل نیستند که بدون توجه به قوانین لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران، به راحتی از حضور در نشست‌های خبری سر باز می زنند.

محمود یاوری سرمربی تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز در نشست‌های خبری پیش و بعد از پایان بازی تیمش با صبای قم حضور نیافت تا ثابت شود که دستورالعمل‌های کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برتر مبنی بر الزام مربیان برای حضور در نشست‌های خبری، کارساز نیست.

البته حضور نفر نخست کادر فنی هر تیم لیگ برتری در نشست خبری پیش از هر مسابقه لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور امری اجباری از سوی سازمان لیگ و کنفدراسیون فوتبال آسیا است و مربیان تیم‌های لیگ برتری طبق قانون AFC باید آن را اجرا کنند.

عدم برخورد قاطع کمیته انضباطی با تخلف مربیان

با این حال غیبت محمود یاوری سرمربی تیم‌ فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز در نشست خبری پیش از مسابقه فجر سپاسی با صبای قم در هفته پنجم مسابقات لیگ بتر فوتبال باشگاه های کشور جام خلیج فارس برای خبرنگاران بدون پاسخ ماند تا احتمالا در جلسه خبری پایان بازی امشب توسط خود یاوری سرمربی قدیمی تیم فجر به آن پاسخ داده شود.

خبرنگاران وقتی دلیل غیبت محمود یاوری، سرمربی تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیاز در این جلسه خبری را جویا شدند، هیچ نماینده ای از تیم سپاسی در محل برگزاری نشست خبری حضور نداشت که حداقل پاسخگوی خبرنگاران باشد.

هفته گذشته کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد که در صورت عدم حضور سرمربیان تیم های لیگ برتری در نشست های خبری پیش از بازی ها، جریمه انضباطی و حتی محرومیت در انتظار آنها خواهد بود که بعید به نظر می رسد هم کمیته انضباطی در این خصوص قاطع عمل کند و هم اینکه مربیان لیگ برتری از این تهدید بترسند.

مسابقه تیم های فوتبال صبای قم و فجر شهید سپاسی شیراز از ساعت ۲۲ امشب در ورزشگاه یادگار امام قم برگزار می شود.