خط و نشان کاپیتان عراق برای تیم ملی ایران

به گزارش خبرنگار سرویس ورزشی افکار به نقل از AFC یونس محمود در حالی پا به کشور قطر میگذارد که تک گل پیروزی بخش تیمش در مسابقه تدارکاتی با عربستان را به ثمر رساند و با تکرار خاطره خوش پیروزی مقابل عربستان در فینال جام ملتهای 2007 خود را برای حضور در دوره جدید آماده کرد.

این مهاجم ۲۷ ساله حالا فرصت دارد بازوبند کاپیتانی عراق را در یک جام ملت‌های دیگر بر بازو ببندد. او در مصاحبه با سایت ویژه جام ملت‌های ۲۰۱۱ از روحیه بالایش سخن گفت و اشاره کرد: " مهاجم باید گل بزند. درست است که ۶ ماه یا یک سال بود که برای عراق گل نزده بودم ولی فقط ۳ یا ۴ بار برای کشورم به میدان رفته بودم. " او افزود: " وقتی یک مهاجم در مدتی طولانی گل نمی‌زند اعتماد به نفسش را از دست می‌دهد و مضطرب می‌شود ولی من حالا گل زده‌ام و آماده‌ام. " او ادامه داد: " پس از گلف کاپ همه خوشحال بودیم چون توانستیم مردم کشورمان را خوشحال کنیم.

البته میدانم که جو جام ملتهای آسیا کاملا متفاوت است و تیمهای بزرگی در آن شرکت دارند ولی نباید فراموش کرد که ما قهرمان دوره قبل هستیم. آن قهرمانی ذهنیت همه بازیکنان ما را عوض کرد. تا قبل از آن ما فکر میکردیم که پس از 3 یا 4 بازی باید به خانه برگردیم ولی در دوره قبل اتفاق دیگری افتاد و ما را به خود باوری رساند. امروز همه بازیکنان میگویند ما این کاپ را یک بار پیش از این بردهایم. چرا دوباره این کار را نکنیم؟" محمود افزود :"شرایط بازیکنان ما با گذشته خیلی فرق میکند. ما بازیکنان با تجربهای داریم که در ترکیه ، هلند ، ایران ، قطر ، عربستان و امارات بازی کردهاند. ما میتوانیم دوباره قهرمان شویم."