گرفتن نمرهAFC برای ورزشگاه یادگار امام قم

به گزارش افکار نیوزبه نقل از فارس، طبق برنامه بازدید نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا از باشگاه‌های لیگ برتری فوتبال ایران، نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا روز چهارشنبه پانزدهم شهریور ماه وارد کشورمان شدند تا از امکانات و شرایطی شش باشگاه لیگ برتری بازدید ‌کنند.

طبق برنامه‌ریزی روابط بین‌الملل سازمان لیگ فدراسیون فوتبال کشورمان، بازدید نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا متشکل از پنج نفر، ابتدا از نشستی در فدراسیون فوتبال با علی کفاشیان، غلام‌رضا بهروان و مهدی محمد نبی رئیس فدراسیون، سرپرست سازمان لیگ و دبیر فدراسیون فوتبال آغاز شد.

سپس نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا عصر چهارشنبه از ورزشگاه تختی تهران بازدید کردند و روز پنجشنبه شانزدهم شهریور برای بازدید از باشگاه صبای قم و ورزشگاه یادگار امام به شهر مقدس قم سفر کرده و میهمانی باشگاه صبا و مسئولان قم بودند.

کنفدراسیون فوتبال قاره آسیا با هدف دستیابی به روش‌هایی که کشورهای مطرح قاره اروپا و حتی آمریکا در مسیر پیشرفت فوتبال حرفه‌ای گام برداشته‌اند، الگویی مناسب را در کشورهای مختلف آسیایی طبق استانداردهای فیفا ایجاد کند تا فوتبال قاره آسیا نیز به سطح اول فوتبال جهان نزدیک شود.

برای این منظور ناظران AFC برای چهارمین سال متوالی به منظور بازدید از امکانات کشورمان در ایران حضور یافته‌اند و در قم از نزدیک زمین چمن، رختکن‌ها، اتاق کنترل دوپینگ، اتاق داوران، اتاق ناظر مسابقه، سالن کنفرانس خبری، جایگاه خبرنگاران و گزارشگران، اتاق مدیا سنتر و اتاق پزشکی را کنترل کردند.

این در شرایطی است که در بازدید سال گذشته نمایندگان بازرسی کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC از ورزشگاه یادگار امام قم وضعیت نور، جایگاه خبرنگاران، اتاق پزشکی و میکس زون به عنوان محل مصاحبه خبرنگاران با بازیکنان از سوی بازرسان زیر ذره بین قرار داشت که در شرایط فعلی به غیر وضعیت نور در بازدید امسال تمام نواقص دیگر بر طرف شده‌اند.

موضوع مربوط به رفع مشکل نور ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یادگار امام قم نیز حکایت جالبی دارد و به نظر می‌رسد این مسئولیت بر عهده ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها نیست و وزارت ورزش و جوانان این موضوع را به شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی ایران واگذار کرده است.

برای این منظور شرکت توسعه و تجهیز وزارت ورزش و جوانان کشورمان توافقات نهایی را با پیمانکار مربوطه برای رفع مشکل نور ورزشگاه‌های لیگ برتری ایران انجام داده تا با در نظر گرفتن این موضوع لوکس‌های نور مورد نظر باید از خارج از کشور وارد شوند و به زودی این خواسته ناظران آسیایی نیز برطرف و تأمین شود.

بازرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا بلافاصله بعد از ترک قم راهی تهران و کرج شدند تا ورزشگاه انقلاب کرج را که به عنوان میزبان بازیهای تیم گهر درود و تختی تهران را که به عنوان میزبان بازیهای تیم پیکان تهران معرفی شدهاند، مورد بازدید قرار دهند.