لشکری می‌خواهد عیب‌های کی‌روش را بپوشاند

به گزارش افکارنیوزبه نقل از گل، تیم ملی در حالی سه‌شنبه شب مقابل لبنان قرار خواهد گرفت که این روزها عملکرد کارلوس کی‌روش و شاگردانش از طرف رسانه‌ها و کارشناسان مورد انتقاد قرار گرفته است. خیلی‌ها معتقدند کی‌روش از زمانی که هدایت تیم ملی را بر عهده گرفته تا به امروز نتوانسته تغییر مثبتی ایجاد کند و بهمن فروتن یکی از کارشناسان فوتبال ایران که الان در مس رفسنجان مربگیری می‌کند هم، چنین نظری دارد.

فروتن حرف‌هایش را این‌گونه آغاز می‌کند: «بعد از بازی با ازبکستان در مورد تیم ملی حرف‌هایم را زدم و گفتم که رفتن ما به جام جهانی در خطر است. ما باید به این موضوع توجه کنیم که قطر میزبان جام جهانی است و قاعدتا باید در جام جهانی برزیل که جام جهانی مهمی است حضور داشته باشد.

قطر باید به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ به فوتبال دنیا معرفی شود و باید در برزیل حضور داشته باشد، هر چند که این نظر من قاطع نیست و فقط در حد یک نظر شخصی است. شما دیدید که السد قهرمان آسیا شد و حتی در جام باشگاه‌های جهان بازی کرد، پس مسئله مهم معرفی قطر به عنوان میزبان جام جهانی است و شاید برای رخ دادن این اتفاق باید سر تیم ملی ما بلا بیاید.»

او ادامه می‌دهد: «متاسفانه ما سهل‌انگاری کردیم و من بعد از بازی با ازبکستان گفتم که هیچ وقت در شهریور ماه تیم خوبی نداشتیم. متاسفانه در باشگاه‌های ما زمان مناسبی برای دوران آماده‌سازی در نظر گرفته نمی‌شود و اکثر تیم‌ها فقط روی نقل و انتقال بازیکن تمرکز می‌کنند. الان بازیکنان تیم ملی در حال رو آمدن هستند ولی ما درگیر بازی‌های مهم مقدماتی جام جهانی هستیم و متاسفانه هیچ وقت در شهریور ماه تیم‌های خوبی نداشتیم.»

فروتن در قسمتی از حرف‌هایش به ضعف تیم ملی اشاره کرده و می‌گوید: «تیم ملی نقص‌هایی دارد ولی وقتی سرمربی گران باشد، یک لشکر پشت سرش قرار می‌گیرند تا عیب‌هایش را بپوشانند که این قضیه در مورد کی‌روش هم صدق می‌کند. همه می‌دانند من هم تیم ملی کشورم را دوست دارم و دوست دارم برای پیشرفت فوتبال به جام جهانی برویم ولی نگرانی من این است که نتوانیم از پس لبنان هم بر بیاییم.»

از فروتن می‌پرسیم که چرا خولیو ولاسکو والیبال ایران را متحول می‌کند ولی کی‌روش هنوز تاثیر مثبتی نداشته که این‌گونه جواب می‌دهد: «ولاسکو والیبال کشور را به کلی متحول کرد چون یک ارتباط ارگانی بین مربیان، باشگاه‌ها، بازیکنان و … برقرار کرد ولی کی روش «باشگاه تیم ملی» به وجود آورد و خصوصی کار کرد. کی‌روش نیامد که ارتباط برقرار کند و بهتر است بررسی کنید و ببینید که او چقدر در این فوتبال تاثیر داشته است.»

او در قسمت دیگری از حرف‌هایش می‌گوید: «من یک روز گفتم که آقای کی‌روش، ما در ساحل رود آمازون فوتبال بازی نمی‌کنیم و بعد از این حرفی که زدم می‌خواستند مرا دار بزنند. کی‌روش اشتباهاتی را انجام می‌دهد که ما یا آن را نمی‌بینیم یا اینکه می‌بینیم و آنها را پنهان می‌کنیم.

من نمی‌خواهم حرفی بزنم که بگویند فروتن قصد تخریب دارد ولی باید این واقعیت را پذیرفت که تیم ملی بار فنی ندارد و ما در این گروه باید الان به جای ۴ امتیاز صاحب یک امتیاز می‌شدیم چون همه دیدند در بازی با ازبکستان چقدر ضعیف کار کردیم و گل سالم حریف هم مردود اعلام شد. من بعد از بازی با اندونزی بیدار شدم ولی شاید خیلی‌ها الان بیدار شده باشند. ما باید با واقعیت‌ها کنار بیاییم و نباید سرمان را مثل کبک زیر برف کنیم.»

فروتن چند روز پیش گفته بود که شاید مسئولان باشگاه فولام به دنبال خراب کردن اشکان دژاگه باشند تا به نفع قطریها باشد و ایران از این موضوع ضرر کند. فروتن در این خصوص میگوید: به هر حال هر چیزی امکان دارد ولی من گفتم که نظرهایم شخصی است و نمیتواند قاطع باشد. دژاگه میتواند برای ما مفید باشد ولی شاید در فولام ذخیره شود. وقتی نظر من این است که قطر باید به جام جهانی بورد پس باید یک بلا سر ما بیاید.