به گزاش افکارنیوزبه نقل از فارس، رقابت های لیگ اروپا پنجشنبه شب با انجام ۲۴ بازی در ۱۲ گروه آغاز شد.

در مهم ترین مسابقات درگروه Aیانگ بویز در خانه با نتیجه پرگل ۵ بر ۳ مغلوب لیورپول شد. اوجالا در دقیقه ۴ توپ را وارد دروازه خودی کرد تا نماینده انگلیس یک بر صفر پیش افتد، اما نوزولو در دقیقه ۳۸ بازی را به تساوی کشاند. ویزدوم بار دیگر در دقیقه ۴۰ نتیجه را به سود لیورپول عوض کرد و اوجالا با به ثمر رساندن یک گل در دقیقه ۵۳ اشتباه خود را جبران کرد. زارتا در دقیقه ۶۳ برای میزبان گلزنی کرد، اما لیورپول توسط کوتس در دقیقه ۶۷ گل تساوی را به ثمر رساند. شلوی در دقایق ۷۶ و ۸۸ دوبار دروازه نماینده سوئیس را گشود تا این بازی با نتیجه پرگل ۵ بر ۳ به سود لیورپول به پایان برسد.

دیگر دیدار این گروه که میان دو تیم اودینزه و آنژی ماخاچکالا برگزار شد، با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید. ترائوره در دقیقه ۴۵ برای نماینده روسیه و دی ناتاله در دقیقه دوم وقت های تلف شده نیمه دوم برای اودینزه گلزنی کردند.

گروه B:

اتلتیکو مادرید اسپانیا موفق شد در خانه هاپوئل با نتیجه ۳ بر صفر به برتری برسد. کریستیانو رودریگوئز(۳۷)، دیگو کاستا(۴۰) و رائول گارسیا(۶۳) برای اتلتیکو گلزنی کردند.

پلژن چک در همین گروه با نتیجه ۳ بر یک میهمان خود آکادمیکا پرتغال را شکست داد. هورواث(۴۷)، دوریس(۵۸) و راجتورال(۸۰) و ویلسون ادواردو(۱۹) به ترتیب گل های پلزن و آکادمیکا را به ثمر رساندند.

گروه C:

آ ای ال قبرس و مونشن گلادباخ آلمان به تساوی بدون گل رضایت دادند. در این بازی ونت در دقیقه هشتم وقت های تلف شده نیمه دوم یک ضربه پنالتی را برای نماینده آلمان از دست داد تا آخرین فرصت گلزنی این تیم بر باد رود.

فنرباغچه ترکیه در خانه با نتیجه ۲ بر ۲ مقابل مارسی متوقف شد. کانوارکین(۲۸) و الکس(۵۷) گل های میزبان و والبوئنا(۸۳) و مارسی(۴ + ۹۰) گل های تیم میهمان را به ثمر رساندند.

گروه D:

نیوکاسل در خانه ماریتیمو پرتغال با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شد و بوردو با ۴ گل کلاب بروژ بلژیک را در هم کوبید. سانه(۱۳)، گوفران(۲۷)، انگل(۴۷ گل به خودی) و جوسی(۶۶) گلزنان این بازی بودند.

گروه E:

در مهم ترین بازی این گروه اشتوتگارت در خانه به تساوی ۲ بر ۲ مقابل استوا بخارست رومانی رضایت داد. ایبیسویچ(۵) و نیدرمیز(۸۵) برای اشتوتگارت و چیپکو(۶) و روسسکو(۸۰) برای نماینده رومانی گلزنی کردند.

کپنهاگن دانمارک نیز با نتیجه ۲ بر یک مولد نروژ را شکست داد. کلودمیر در دقیقه ۲۰ دروازه مولد را گشود، اما دیوف در اولین دقیقه وقت های تلف شده نیمه اول بازی را به تساوی کشاند. کورنلیوس در دقیقه ۷۴ از روی نقطه پنالتی گل برتری نماینده دانمارک را به ثمر رساند.

گروه F:

دنیپرو اوکراین با نتیجه ۲ بر صفر از سد پی اس وی آیندهوون گذشت. ماتئوس(۵۰) و هاچینسون(۵۸ گل به خودی) گل های این بازی را به ثمر رساندند.

ناپولی نیز در یک دیدار پر گل با هت تریک وارگاس با نتیجه ۴ بر صفر آیک سوئد را مغلوب کرد. وارگاس در دقایق ۶،۴۶ و ۶۹ و زمایلی در دقیقه اول وقت های تلف شده نیمه دوم گل های ناپولی را وارد دروازه آیک کردند.

گروه G:

در این گروه خنک بلژیک موفق شد با نتیجه ۳ بر صفر و با گل های ووسن(۲۲)، بافل(۷۸) و دکولائر در دقیقه دوم وقت های تلف شده نیمه دوم ویدئوتن مجارستان را شکست دهد و بازی دو تیم اسپورتینگ لیسبون و بازل سوئیس با تساوی بدون گل به پایان رسید.

گروه H:

روبین کازان روسیه که در اولین بازی خود در رقابت های لیگ اروپا به مصاف اینترمیلان رفته بود، توانست این تیم را در میلان با نتیجه ۲ بر ۲ متوقف کند. گل های روبین کازان را ریازانسف(۱۷) و روندون(۸۴) و گل های اینتر را لیواجا(۲۹) و ناگاتومو(۲ + ۹۰) به ثمر رساندند. ناچو از تیم روبین کازان در دقیقه ۱۷ یک ضربه پنالتی را از دست داد. علیرضا حقیقی به عنوان دروازه بان ذخیره روی نیمکت روبین کازان حضور داشت.

دیگر بازی این گروه نیز با نتیجه تساوی بدون گل میان دو تیم پارتیزان بلگراد و نفتچی به پایان رسید.

گروه I:

اتلتیک بیلبائو در خانه با نتیجه یک بر یک مقابل شمونا متوقف شد. سوسائتا در دقیقه ۴۰ برای میزبان و روشت در دقیقه ۱۴ برای شمونا گلزنی کردند.

لیون نیز با نتیجه ۲ بر یک اسپارتا پراگ چک را شکست داد. گومیس و لساندرو در دقایق ۵۹ و ۶۲ و کرچی در دقیقه ۷۷ به ترتیب برای لیون و اسپارتا گل زدند.

گروه J:

ماریبور اسلوونی با نتیجه ۳ بر صفر پاناتینایکوس یونان را شکست داد و صدرنشین گروه خود شد. بریچ، ایبراهیمی و تاوارس در دقایق ۲۵،۶۲ و ۸۸ از روی نقطه پنالتی برای نماینده اسلوونی گلزنی کردند. اسپیدوپولسو از پاناتینایکوس در دقیقه سوم وقت های تلف شده نیمه دوم با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شد.

دیدار دو تیم تاتنهام و لاتزیو با تساوی بدون گل به پایان رسید.

گروه K:

راپیدوین در خانه با نتیجه ۲ بر یک مغلوب روزنبرگ نروژ شد. الیونوسی در دقیقه ۱۹ و دورسبین در دقیقه ۶۰ نتیجه ۲ بر صفر را به سود روزنبرگ رقم زدند، اما کاتزر در دقیقه ۶۶ توانست یکی از گل های خورده را جبران کند. آلار در دقیقه ۷۰ یک پنالتی را از دست داد تا آخرین امید نماینده اتریش برای کسب یک امتیاز بر باد رود.

لورکوزن نیز در خانه با نتیجه تساوی بدون گل مقابل متالیست اوکراین متوقف شد.

گروه L:

در آخرین گروه مسابقات لوانته با گل خوانفران در دقیقه ۴۰ هلسینبرگ سوئد را شکست داد و دیدار هانوفر و توئنته هلند با تساوی ۲ بر ۲ خاتمه یافت.

یانسن (۷) و چادلی (۵۴) برای نماینده هلند و سوبیچ (۶۷) و ویسگرهوف (۷۳ گل به خودی) گل های هانوفر را به ثمر رساندند.