رقابت پرسپولیس آلومینیوم برای قعر جدول!

به گزارش افکارنیوزبه نقل ایسنا، دهمین هفته‌ رقابت‌های لیگ برتر فوتبال که از امروز(چهارشنبه) آغاز می‌شود با انجام چهار دیدار در روز پنجشنبه پایان می‌یابد. در دیدارهای این روز پرسپولیس به مصاف آلومینیوم می‌رود و ملوان از سپاهان پذیرایی می‌کند. فجرسپاسی با تراکتورسازی دیدار می‌کند و ذوب آهن میزبان سایپا است.

پرسپولیس در حالی پنجشنبه به مصاف آلومینیوم می‌رود که در وضعیت بسیار نابسامانی قرار دارد. این تیم پس از کسب نتایج ضعیف در ۹ هفته گذشته اینک با مساله دیگری روبرو شده است. اختلاف شدید مانوئل ژوزه و علی کریمی که به کنار گذاشته شدن موقت کاپیتان دوم سرخپوشان انجامید، پرسپولیس را وارد وضعیت حساس کرده است. همچنین در بازی این هفته‌ یحیی گل محمدی به عنوان دستیار جدید ژوزه روی نیمکت پرسپولیس می‌نشیند، ولی ممکن است حضور کاپیتان اسبق تیم ملی تحت تاثیر نبود علی کریمی قرار بگیرد. با این حال برخی خبرها حکایت از موافقت اولیه ژوزه با برگشت کریمی دارد.

پرسپولیسی‌ها که همیشه به پرطرفدار بودن خود افتخار می‌کردند در این هفته‌ باید بدون حضور تماشاگرانشان با نماینده هرمزگان دیدار کنند. شرایط پرسپولیس اما به گونه‌ای است که شاید غیبت تماشاگران در نهایت به سود آنها تمام شود، چرا که هواداران دو آتشه پرسپولیس و حامیان علی کریمی با یکدیگر قرار گذاشته بودند که با حضور در ورزشگاه آزادی نسبت به تصمیم ژوزه مبنی بر کنار گذاشتن کریمی اعتراض کنند.

در سوی دیگر میدان، آلومینیوم هزمرگان قرار گرفته است که این تیم هم شرایط مناسبی ندارد. مرتضی فنونی زاده، بازیکن اسبق پرسپولیس در گفت‌وگویی که با ایسنا، انجام داده بود گفته بود که این پرسپولیس برابر آلومینیوم شکست می‌خورد و این تیم را از بحران خارج می‌کند! حال باید دید شاگردان اکبر میثاقیان که معمولا برابر تیم‌های بزرگ تهرانی خوب نتیجه‌ گرفته است برابر پرسپولیس خسته این روزها چه می‌کند و باید دید که بالاخره کدام یک از دو تیم حریف خود را از بحران خارج می‌کند.

دیگر دیدار مهم پنجشنبه را دو تیم ملوان و سپاهان برگزار می‌کنند. دو تیم بالانشینی جدول رده‌بندی در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که هر دو از شرایط نسبتا خوبی برخوردار هستند. ملوان در فصل جاری نتایج خوبی گرفته و سپاهان هم به عنوان قهرمان سه دوره گذشته لیگ نشان داده که همچنان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است. یقینا دیدار دو تیم قدرتمند فصل دوازدهم لیگ برتر در حضور تماشاگران متعصب انزلی بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود.

در دیدار دیگری که روز پنجشنبه برگزار می‌شود، فجر سپاسی در خانه به دیدار تراکتورسازی می‌رود. شیرازی‌ها دو هفته‌ پیش با شش گل داماش را در هم کوبیدند و هفته‌ قبل هم در تهران یک امتیاز ارزشمند را از استقلال گرفتند. تراکتورسازان هم هفته‌ قبل با پنج گل از سد گهر گذشتند. بنابراین هر دو تیم در حال حاضر از روحیه بسیار بالایی برخوردار هستند که این مساله دیدار دو تیم را جذاب و تماشایی خواهد کرد.

ذوب آهن اصفهان هم که امسال بدترین نتایج تاریخ خود را گرفته است برابر سایپایی قرار می‌گیرد که امسال با نتایج خوب و امتیازهای با ارزشی که گرفته در جایگاه سوم ایستاده است.

** برنامه دیدارهای پنجشنبه ششم مهر

* ذوب آهن سایپا، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان، ساعت ۱۷:۱۵

* صبا داماش، ورزشگاه یادگار امام(ره) قم، ساعت ۱۷:۱۵

* ملوان سپاهان، ورزشگاه تختی انزلی، ساعت ۱۷:۲۵

*پرسپوليس- آلمومينيوم هرمزگان، ورزشگاه آزادي، ساعت ۱۸:۳۰